استانی 14:29 - 06 مرداد 1396
امام جمعه قیدار:
زنجان-امام جمعه قیدار گفت: نهضت مشروطه یکی از مهمترین تحولات تاثیر گذار تاریخ معاصر کشور ایران است.

نهضت مشروط از مهمترین تحولات تاثیر گذار تاریخ معاصر ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به اینکه اولین جمعه مرداد ماه روز نماز جمعه است، افزود: نماز جمعه در اسلام از پایگاه و جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که اولین اقدام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پس از هجرت به مدینه اقامه نماز جمه بود نماز جمعه پایگاه حمایت از نظام و رهبری است.

وی در ادامه به تحریم های جدید آمریکا نقض آشکار برجام اشاره کرد و ادامه داد: تحریم های اخیر آمریکا که به‏لحاظ تنوع و گستردگی طبق اظهار نظر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکی از گسترده‏بسته‏های تحریمی  و مادر تحریمها در طول تاریخ است و قطعاً آمریکا اهداف شومی را در این تحریم ها دنبال می کند.

موسوی افزود: هدف اصلی و انگیزه ایران از ورود به مذاکرات هسته‏ای و پذیرش توافقی به نام برجام، صرفا لغو تحریم‏های ظالمانه بود که مشکلات اقتصادی را برای کشور ایجاد کرده بود. امروز و پس از گذشت دو سال پس از امضای قرارداد برجام، این قرارداد به هدف اصلی خودش که لغو تحریم‏های هسته‏ای بوده، به‏وهیچ‏وجه دست پیدا نکرده است‏.

امام جمعه قیدار گفت: آنچه که باعث شده فشار علیه ایران بیشتر شود و تحریم ها افزایش یابد سیاست انفعالی «حفظ برجام به هر قیمت» در مقابل «نقض مکرر برجام» از سوی آمریکاست. وزارت امور خارجه مسؤولیت سنگینی در دفاع از حقوق ملت ایران بر عهده دارد، باید در مقابل گستاخی ها و عهدشکنی‏های مکرر آمریکا تنها به پیام ایمیلی و  توئیتری و گلایه محترمانه و توجیه  بسنده ‏نکند مردم مقتدر ایران بی صبرانه در انتظار موضع گیری مقتدرانه مسئولین سیاست خارجی کشور هستند.

موسویافزود:  برخی همچنان فکر می کنند بهترین راه متقاعد کردن آمریکا برای اجرای برجام ادامه وضعیت فعلی است، به نظر می رسد تجربه دو سال گذشته کافی است بر این که این وضعیت جوابگو نیست آن ‏ها حتی با گذشت دو سال از امضای برجام، استراتژی تغییر و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را ادامه می دهند.

وی در ادامه با با بیان اینکه ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش ‏های فنی و حرفه ‏ای‏ نامگذاری دشه است، گفت: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به مقوله کارآفرینی است. زیرا کارآفرینی در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی را فراهم می کند و با ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید  بر توسعه محصولات و خدمات می افزایند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه علاج مشکلات کشور، پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است، یعنی تکیه به درون. چشم را ندوزیم به‏ دست دیگران، گفت: اقتصاد مقاومتی شرایطی دارد، ارکانی دارد؛ یکی از بخشهایش همین تکیه به مردم است. باید فکری بکنید برای این‏که به بخش خصوصی توان‏بخشی بشود، از هر طریقی که لازم است، کاری کنید که بخش خصوصی، بخش مردمی فعال شود. به مردم باید واقعاً میدان داده شود.

موسوی با یادآوری شهادت آیت ‏الله شهید شیخ فضل ‏الله نوری(ره)از رهبران مشروطه مشروعه در سال ۱۲۸۸، گفت: از بین شخصیت های دوران مشروطه یک شخصیت در سخنرانی های حضرت امام پررنگ دیده می شود و آن شیخ شهید فضل الله نوری است.و آن به خاطر نظام سیاسی مطلوب در اندیشه شیخ فضل الله نوری است.

وی به ۱۴ مرداد سالگرد نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵، گفت: مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین تحولات تاثیر گذار تاریخ معاصر کشور ماست هر چند قریب به صد سال و اندی از این جریان مهم  می گذرد اما هنوز آثار و عواقب این نهضت بزرگ و انحرافات بعدی آن در حافظه ملت ایران وجود دارد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مشروطیت درس ها و عبرت های فراوانی برای ما دارد سئوالاتی را باید پاسخ داد که به پاسخ به آن ها درس های مشروطیت برای ماست، گفت: عامل دیگر کنارزدن روحانیت از رهبری نهضت‏ بود حضور روحانیون متعهد و مبارز در مرکز مبارزه  بود که شکل عمومی و مردمی به مبارزه بخشید.

موسوی افزود: دشمن با درک همین حقیقت شروع کرد به کنار زدن علماو عامل مهم دیگر جدا شدن نهضت از مردم بود عامل مهم پیروزی در نهضت، مردم بودند، ولی ، انگلیسها با مکر و حیله و خدعه آمدند بر امواج مشروطیت سوار شدند، مردم و رهبران مردمی را کنار زدند، مشروطیت سر از استبداد رضاخان درآورد.



وی همچنین به هشت مرداد سالروز بزرگداشت شیخ شهاب‌ الدین سهروردی، گفت: شیخ شهاب الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق فیلسوف نامدار جهان اسلام از اهل شهر سهرورد شهرستان خدابنده بود که مکتب فلسفی اشراق را بنیان گذاری نمود فیلسوفی بود که نظرات او در جامعه اسلامی طنین‌انداز بود و بزرگان بسیاری مانند خواجه نصیر طوسی را تربیت کرد.

امام جمعه قیدار گفت: یکی از ویژگی های سهروردی این بود که در بیان حقایق شجاعت داشت و عقل را تنها مرجع برای درک حقایق نمی دانست بلکه معتقد بود بسیاری از حقایق از طریق تزکیه نفس و دل کشف می‌شود.با وجود عمر کوتاه کمتر از چهل سال و پرماجرای شیخ اشراق، آثار متعددی از ایشان به جای مانده است

موسوی به حضور نوراوران سلامت در بخش گرماب اشاره کرد و گفت:  از حضور نوراوران سلامت از جمله خود آقای وزیر محترم بهداشت که مایه خیر وبرکت در بخش محروم گرماب بود قدر دانی و تشکر می کنم در این مدتی که پزشکان خیر در این منطقه حضور دارند۱۷۵۵ نفر از محرومین منطقه ویزیت شدند و تعداد ۹۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امروز که وزیر  بهداشت  در گرماب حضور داشتند چند نفر توسط خود ایشان مورد عمل جراحی قرار گرفت که از همه عوامل این موسسه خیریه سلامت از وزیر محترم و رییس محترم دانشگاه آقای دکتر بیگلری و آقای دکتر گنج خانلو رییس شبکه بهداشت قدر دانی و تشکر می کنم که کارهای بزرگی در حوزه درمان در شهرستان خدابنده انجام دادند که جای سپاسگذاری و قدردانی دارد.


9301686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است