استانی 23:05 - 31 مرداد 1398

افتتاح ۱۵ پروژه به مناسبت هفته دولت در منابع طبیعی استان فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شهرام منتصری گفت: همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و بزرگداشت هفته دولت  ۱۵ پروژه بزرگ منابع طبیعی وآبخیزداری در سرتاسر استان افتتاح می شود.

وی از اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: این پروژه ها در حوزه های آبخیز ۱۱ شهرستان به انجام رسیده و آماده افتتاح است. وی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه ها پرداخت و افزود: طرح های آبخیزداری پارسل M۱۲-۲a)) شهرستان اقلید، حوزه آبخیز دفر بوانات،آبخیزداری بجدانه شهرستان بوانات،تنگ بانو و آبگرم شهرستان جهرم، حوزه تنگ قلی خرمبید،خسویه داراب، حوزه آبخیزداری بن دشت زرین دشت، حوزه های آبخیز زکیان و بابا کوهک، جورک، کرخه و کارون شهرستان سپیدان، حوزه شیب جدول شیراز،موردک کازرون،گچ نقاشی شیراز و حوزه آبخیزداری فاز یک منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده از جمله این پروژه هااست.

منتصری با اشاره به حجم عملیات و نوع پروژه‌های مذکور تصریح کرد: ازاین تعداد پروژه  ۱۳ مورد       سازه های سنگی ملاتی و دو پروژه دیگر نیز از نوع بند خاکی است.

وی با اشاره به برکات این طرح ها برای مردم و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها بطور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال سه هزار و ۹۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس اجرای این پروژه ها را از مهم ترین فعالیتهای انجام گرفته توسط منابع طبیعی فارس در چند ماه گذشته عنوان کرد و افزود: این پروژه ها در هفته دولت و با حضور مسئولان و مقامات ارشد استان افتتاح خواهند شد.


10216038
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است