اقتصادی 02:40 - 01 دی 1393
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید و مصرف گاز طبیعی شرایطی ویژه‌ای دارد به طوری که گاز طبیعی ٤٨ ساعت پس از تولید در پالایشگاه‌های کشور در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع و ... مصرف می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: شرایط تولید و مصرف گاز طبیعی شرایطی خاص و ویژه است و گاز طبیعی ٤٨ ساعت پس از تولید در پالایشگاههای کشور در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و... مصرف می شود.

 

ثمری، با بیان این که زیرساختهای لازم توسط شرکت ملی گاز ایران برای تولید، انتقال و توزیع گاز در همه بخشها فراهم شده است، افزود: در حال حاضر ١٣ پالایشگاه در ٨ شرکت پالایشی، ٣٥ هزار کیلومتر خط لوله انتقال و ٧٢ ایستگاه تقویت فشار گاز وظیفه تولید و انتقال گاز کشور را بر عهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی های انجام شده در همه بخشها به سرپرستی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران توانسته ایم توقف های عملیاتی بدون برنامه را مدیریت کنیم.

 

به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز بخشهای گوناگون مصرف روزانه با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بررسی می شود و در این زمینه به تبادل نظر می پردازیم.

 

ثمری با اشاره به اعلام آماده باش به واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز ایران، تاکید کرد: خوشبختانه در زمینه تامین سوخت زمستانی همکاری نزدیکی با شرکت ملی نفت ایران داریم.

 

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شبکه گاز کشور به صورت مستمر از سوی واحدهای مرتبط پایش می شود.

 

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر مخزن ذخیره سازی سراجه، ظرفیت جدیدی در مخزن شوریجه ایجاد شده و می توانیم ١,٥ برابر سال گذشته از این ظرفیت ذخیره سازی برخوردار باشیم.



انتهای پیام/


5461970
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است