استانی 16:58 - 27 شهریور 1393
بنی تمیم:
اردبیل – خبرگزاری مهر: دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به موفقیت کشتی ایران در رقابتهای جهانی امسال یادآور شد: در کسب این موفقیت و نیز قهرمانی تیم ملی فرنگی کشورمان اردبیل نقس بسزایی داشته است.

سهم اردبیل در قهرمانی تیم ملی فرنگی در جهان پررنگ بود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بنی تمیم بعد از ظهر پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان اردبیل اضافه کرد: پازاج و اشکانی به عنوان سرمربی و مربی تیم و نیز بیابانگرد به عنوان کشتی گیر توانستند سهم قابل توجهی در این پیروزی بزرگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه اردبیل با این موفقیت استعدادهای خود را در زمینه مربیگری و کشتی گیر سازی نشان داد، ادامه داد: با این وجود اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیت های موجود در این استان برای رشد و توسعه ورزش کشتی استفاده کرد.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به فعالیت مربی اردبیلی به عنوان سرمربی تیمهای پایه و پازاج به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان تصریح کرد: اینها ظرفیت های بزرگی برای کشتی اردبیل بوده و باید با تربیت کشتی گیران نوجوان و نونهال آنها را به دست مربیان خود بسپارند.

وی وجود مربیان این استان در تیم های ملی را نشان دهنده پیشرفت کشتی اردبیل در سالهای گذشته دانست و متذکر شد: اینکه بگوییم کشتی اردبیل درچار رکود است، درست نیست، چراکه این استان از سال 90 که در رتبه 13 بوده تاکنون سه پله جهش داشته و به جایگاه دهم رسیده است.

بنی تمیم البته کندی روند رو به جلوی کشتی را در سطح کشوری و به دلیل رکود اقتصادی دانست و یادآور شد: با این وجود تیم استان اردبیل همیشه ستاره داشته و کشتی گیران قدری را به تیم ملی تقدیم کرده است.

وی همچنین از ارائه کمک های این فدراسیون در بحث ارتقاء و سطح دانش علمی مریبان، داوران و کشتی گیران با برگزاری کلاسهای آموزشی  خبر داد.

رئیس هئت کشتی سرعین نیز به نمایندگی از شهرستانهای استان خواستار توجه جدی رئیس جدید این هیئت استانی شد و ادامه داد: استعدادهای بسیاری خوبی در شهرستانها به لحاظ کشتی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

پرویز موسی زاده عنوان کرد: بخشی از این توجهات باید در زمینه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری باشد، چراکه در شرایط فعلی اعتباری برای شهرستانها وجود ندارد و این پرورش استعدادها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه کشتی گیران مستعد این شهرستان هم اکنون بیش از 70 کشتی گیر نونهال و نوجوان در شرایط بسیار سخت و در سوله و انبار شهرداری سرعین تمرین می کنند، عنوان کرد: این در حالی است که می توان با سرمایه گذاری مطلوب در این رشته استعدادهای بی نظیری را پرورش و به قهرمانان استان و کشور تبدیل کرد.


4748665
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است