علمی فناوری 14:10 - 08 آبان 1393
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
ارومیه - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بحران دریاچه ارومیه هشداری برای تمام کشور بود زیرا جایگاه و حق طبیعت را نادیده گرفته بودیم.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جریان بازدید از پارک ملی دریاچه ارومیه و در جمع اعضای تشکل های زیست محیطی آذربایجان غربی در رشکان ارومیه اظهار کرد: پدیده خشکسالی و بحران دریاچه ارومیه باعث شد یک یادآوری اساسی نسبت به مسئله بحران در کشور رخ دهد.



وی افزود: به نظر می رسد دریاچه ارومیه خود را فدا می کند تا بیدار باشی برای تمام کشور ایران داده باشد.



وی یادآور شد: بحران در دریاچه ارومیه موجب شد در بسیاری از معادلات توسعه کشور بازنگری اتفاق افتد و این دریاچه نقش کلیدی در معادلات یاد شده ایجاد کند.



ابتکار گفت: اتفاقات و مباحث مربوط به خشک شدن دریاچه ارومیه، اتفاقاتی بسیار تکان دهنده و آشکار بود که همه را نگران کرد و باعث شد تا مسائلی که به هر دلیلی نسبت به آنها بی توجهی شده بود آشکار شوند.



وی ادامه داد: دولت یازدهم نسبت به موضوع بحران دریاچه ارومیه حساسیت ویژه ای داشته و تشکیل کارگروه نجات دریاچه و حضور مسئولان در این منطقه در نخستین روزهای کار دولت بیانگر عزم دولت یازدهم در این زمینه است.



ابتکار اظهار کرد: هم اکنون برنامه های مصوب دریاچه ارومیه در دستور کار دولت قرار دارد و بزودی اعتبارات آن نیز نهایی می شود.



وی افزود: مشکل خاصی در تامین اعتبارات نداریم و مسئله اصلی تغییر نگرش هاست و خرسندیم که مسئله تغییر نگرش در نزد دولت تدبیر و امید روی داده است.



رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: متاسفانه در اغلب موارد قدرت طبیعت نادیده گرفته شده است که بحران دریاچه ارومیه نمونه ای از کم توجهی به قدرت طبیعت است.



وی اضافه کرد: بسیارخوشحالیم که لطف خداوند و قدرت طبیعت باعث شده تا با بارندگی های اخیر، حیاتی تازه به روح نیمه جان دریاچه ارومیه دمیده شود.



'معصومه ابتکار' رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه 'فاطمه آزاد' معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور، 'شهربانو امانی' مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان و خانواده و مسئول آموزش پروژه زنان روستایی و 'محسن سلیمانی' مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای کشور به شهر ارومیه سفر کرده است.



بازدید از اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح توسعه کشاورزی پایدار که در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت می گیرد از اهداف سفر خانم ابتکار به آذربایجان غربی است.



بررسی و بازدید از طرح آموزش جوامع زنان روستایی و کلیه اقدامات و طرح هایی که محیط زیست آذربایجان غربی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه انجام داده و یا در حال انجام است از سایر برنامه های این سفر می باشد.



بازدید از طرح های انجام شده در زمینه احیاء و حفاظت از تالابهای استان به خصوص در زمینه احداث سطح آبگیر و افتتاح خطوط انتقال آب شیرین از رشکان به جزیره اشک به طول 19 کیلومتر از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان محیط زیست به این استان است.



7125/7126/581

انتهای پیام /*


5077752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختار‌های اطراف (آنتزها) که به استخوان متصل است، شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران باور دارند که جسمی غول‌پیکر، وضعیت گروهی از اجرام واقع در ناحیه فراتر از مدار نپتون را تثبیت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی‌ که روانپزشکان در تشخیص اختلالات روانی کمتر به علت‌های جسمانی می‌پردازند، در بسیاری از موارد علل فیزیکی ریشه مشکلات روانی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً HTC قصد دارد پس از مدت‌ها، با رونمایی موبایلی میان‌رده به بازار برگردد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ارزان‌ترین گوشی تاشدنی دنیا با صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی اولد و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌زودی عرضه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان دانشگاه دوک آمریکا با یک آزمایش خون جدید و با کمک هوش مصنوعی توانستند تا هشت سال زودتر از تشخیص آسیب ساختاری توسط اشعه ایکس، تعیین کنند که آیا فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود یا خیر.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ برای بار سوم، با انتشار اصلاحات (سری چهارم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از قریب به ۱۵ سال ۱۹ هزار مربی پرورشی و مشاور و مربی ورزشی برای مدرسه‌ها جذب می‌کنیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است