بین‌الملل 13:00 - 13 خرداد 1394
شرکت سازنده سیستم موشکی پدافند هوایی "باک" روسیه اعلام کرد که به این نتیجه رسیده هواپیمای مالزی MH17 توسط یک مدل قدیمی‌تر از این سیستم موشکی مورد هدف قرار گرفته که در زرادخانه اوکراین وجود دارد و در اختیار نیرو‌های نظامی روسیه نیست.

شرکت سازنده سیستم موشکی روسیه: هواپیمای مالزی با موشک اوکراینی هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جدال‌ها بر سر آنکه چه کسی موجب سقوط هواپیمای مالزی در شرق اوکراین در تابستان گذشته شده، هم‌چنان حل نشده باقی مانده است.

در پی سقوط این هواپیما تمامی 298 سرنشین آن کشته شدند. اوکراین و غرب بر این باورند که یک موشک زمین به هوای روسیه که توسط سربازان روس یا شورشیان جدایی طلب تحت حمایت روسیه که مشغول جنگ در این منطقه هستند، شلیک شده، موجب سقوط این هواپیما شده است. این در حالی است که روسیه این اتهام را رد می‌کند.

میخاییل مالیشوسکی، مشاور مدیرکل این شرکت دولتی سازنده موشک آلماز-آنتی گفت که این نتیجه‌گیری براساس تصاویر به دست آمده از بقایای هواپیما که در اختیار همگان است، انجام شده است.

وی گفت سوراخ‌هایی که در قطعات هواپیما وجود دارد مطابق با نوع خاصی از موشک باک و کلاهک آن است.

یان نوویکوف، رئیس شرکت آلماز آنتی گفت که هر یک از انواع زیرمجموعه‌های این موشک به گلوله انفجاری با شکل خاصی مجهز شده است و این نوع از موشک‌ تنها در زرادخانه‌های نظامی اوکراین وجود دارند نه روسیه.

وی در ادامه گفت که در سال 2005 زمانی که اوکراین با این کنسرسیوم برای حفظ و نگهداری سیستم‌های باک تماس گرفت 991 فروند از چنین موشک‌هایی را در اختیار داشت.

این در حالی است که شورشیان اوکراین شدیدا گزارشات درخصوص در اختیار داشتن موشک انداز باک در حال کار را در زمان سقوط هواپیمای مالزی تکذیب کردند. اگرچه ساعاتی پیش از سقوط هواپیما خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس یک فروند از این موشک را در منطقه استیژنه تحت کنترل جدایی طلبان یافتند.

مقامات روسیه و رسانه‌های دولتی آن پیش از این گفته بودند که نسبت به سقوط این هواپیما توسط یک هواپیمای جنگی اوکراین مظنون هستند.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنها (روسیه) ابتدا گفتند که سقوط هواپیما توسط موشک باک صورت نگرفته است اما هم اکنون ناگهان می‌گویند که موشک باک موجب این سقوط شده است. پس من فکر می‌کنم که اعتبار صد درصد در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام


6496846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است