اقتصادی 13:32 - 10 اسفند 1395
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ مصوبه حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی را ابلاغ کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ مصوبه حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی را ابلاغ کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ هیات وزیران، حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی موضوع ماده 36 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری را تصویب کرد.


بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی تصویب نامه هیات وزیران در خصوص "تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی" را برای اجراء به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.


براساس این تصویب نامه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعلام شده است.


در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه های غیر زندگی300 میلیارد ریال، بیمه های زندگی و مستمری 200 میلیارد ریال و بیمه های مختلط 50 میلیارد ریال تعیین شده است.


حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز 2هزار و پانصد میلیارد ریال مصوب شده است.


بنابر این گزارش، با توجه به بند "ب" مصوبه مذکور، موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه آنها کمتر از اقلام مندرج در این تصویب نامه است، موظفند تا پایان سال 1396 سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق نمایند.


دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی با ابلاغ این مصوبه به شرکت های بیمه، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه مذکور، آنها را ملزم به ارسال برنامه انطباق سرمایه آن شرکت با الزام مقرر در تصویب نامه مذکور کرد.



8869506
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» خانی از اضافه شدن عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق آمار بانک مرکزی تا به امروز قرارداد بیش از ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد نهضت ملی مسکن به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده که حاکی از اجرایی شدن ۵۷ درصد از تعهدات تسهیلاتی بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با شروع سفر‌های زائران حج سال ۱۴۰۳ تأمین و پرداخت ارز به مبلغ ۵۰۰ یورو با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلا انجام خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از مناطق کشور از امشب تا ابتدای هفته آینده ادامه خواهد داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی از ۳۰ روز به ۲۰ روز محدود شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: بحث توقف عرضه اولیه با یک خرد جمعی اتخاذ شده و دلیل آن شرایط بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از آغاز عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت در دیدار با معاون وزیر تجارت و صنایع قطر گفت: به نظر می‌رسد تجارت دو کشور ایران و قطر امسال ۲ برابر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل فرابورس گفت: اکنون دامنه نوسان اگر افزایش هم پیدا کند به نقدشوندگی بیشتر کمکی نخواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیات مدیره سازمان بورس در خصوص مصوبه بازارگردانی نکاتی را ارائه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است