گوناگون 09:28 - 03 اردیبهشت 1396
درحالی‌که پرونده فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام نزد افکار عمومی باز است و مردم آن را پیگیری می‌کنند، یک عضو شورای‌عالی فضای مجازی شکایت اپراتورها از این موضوع را تأیید و البته تأکید کرد که تنها به‌دلیل این شکایت رأی به فیلتر تماس صوتی تلگرام داده نخواهد شد.

نصرالله پژمان‌فر با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد به‌دلیل ایجاد مشکلات اقتصادی برای وزارت ارتباطات به‌دنبال کاهش حجم وسیعی از تماس‌های تلفنی، این وزارتخانه نیز چندان با فعالیت تماس صوتی تلگرام موافق نیست، به خبرگزاری خانه ملت گفت:« به همین دلیل شورای‌عالی فضای مجازی چند روز گذشته تشکیل کمیته‌ای را در شورا برای بررسی این مسئله تصویب کرد، تا براساس تحقیقات و نظرات این کمیته درخصوص فعالیت یا عدم‌فعالیت تماس صوتی تلگرام تصمیم گرفت. اگرچه شکایت اپراتورهای مخابراتی در روند تصمیم‌گیری شورا برای فیلتر تماس صوتی تلگرام تأثیر دارد اما به‌یقین تنها به‌دلیل شکایت آنها رأی به فیلتر تماس صوتی تلگرام داده نخواهد شد و از آنجا که دریافت خدمات ارزان، امن و با کیفیت حق مردم است، مُصر به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم.»

اشاره او به شکایت اپراتورها از این موضوع در حالی است که وزارت ارتباطات دخالت در این فیلترینگ را تکذیب کرده و مسئولیت آن را متوجه دادستانی کرده است. یک مقام آگاه قوه قضاییه نیز در پیگیری این موضوع، ارائه جزئیات بیشتر را به نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا موکول کرده و البته تأکید کرده است خود مسئولان وزارت ارتباطات باید درباره این ادعای خود توضیح بدهند.

پژمان‌فر البته به راه جایگزینی برای تماس صوتی تلگرام نیز اشاره کرده و گفته است:«راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، سبب خواهد شد علاوه بر پرداخت هزینه کمتر از سوی مردم، از کیفیت بیشتری برخوردار شوند، ضمن آنکه این شبکه می‌تواند در کشور تولید اشتغال کند. سرویس مکالمه تنها یک سرویس از میان صدها امکانی است که شبکه ملی اطلاعات می‌تواند به مردم بدهد. به همین دلیل وزارت ارتباطات باید تعلل را کنار بگذارد و هرچه سریع‌تر این مهم را تحقق بخشد. فضای مجازی نباید رها شده باشد و نباید شرایط به سمتی رود که افراد و گروه‌های ضدنظام و آشوبگر بتوانند این فضا را در دست گرفته و بر افکار مردم تأثیر بگذارند.»

همزمان یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز گفت که تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ تماس صوتی تلگرام باید در این کارگروه انجام شود. محمد کاظمی دراین‌باره گفت: « پیشنهاد خواهیم کرد که موضوع فیلترینگ تماس صوتی تلگرام در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد تا استدلال‌ها درباره اقدام به فیلتر آن به بحث گذاشته شود و ممکن است در آینده نزدیک این موضوع در دستور کار کارگروه قرار گیرد.» 


9034141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است