گوناگون 21:40 - 17 مهر 1394
حضور گسترده هواداران استقلال و سایر تیم‌های رقیب در بزرگداشت کاپیتان پرسپولیس، باعث شد تا دل خیلی از مردم به هم نزدیک شود. این اتفاق، فضایی عاطفی در کشور ساخت و احساسات پدید آمده را تشدید کرد.

برای "محسن بنگر" که خیلی احساساتی شده است

 به گزارش سرویس ورزشی "جام نیوز" در این بین طبیعی بود که حلقه نزدیکان به هادی نوروزی، به تقدیر از رفتار رقبا و به خصوص آبی‌ها بپردازند. در همین راستا همسر و برادران هادی به شدت از استقلالی‌ها تمجید کردند و حضور آنها را مایه دلگرمی دانستند. اتفاق عجیب اما، مربوط به نطق احساسی محسن بنگر می‌شد. مدافع میانی پرسپولیس که ید طولایی در کل‌کل با هواداران رقیب دارد، در سخنانی کاملا احساسی مدعی شد تحت تاثیر مرام و معرفت استقلالی‌ها قرار گرفته و دیگر برای آنها کری نخواهد خواند؛ یک موضع دور از منطق که شاید خود بنگر هم چند هفته دیگر از آن کوتاه بیاید.

 

آنچه در مورد هادی نوروزی رخ داد، یک مساله کاملا انسانی بود که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانست اتیکت رنگی و جناحی بگیرد. مرگ یک ستاره جوان و فعال با دو فرزند خردسال، دل سنگ را هم آب می‌کند و طبیعی است که آحاد جامعه در این سوگ، با خانواده داغدار همراهی کنند. در این میان واقعا فرقی بین پرسپولیس و استقلالی یا تراکتوری و سپاهانی نبود؛ چه اینکه حتی غیرفوتبالی‌ها و غیرورزشی‌ها هم برای هادی اشک ریختند و غم بچه‌های بی‌پناهش را خوردند. این بخشی از غریزه «انسان» بودن آدم‌هاست؛ همانطور که فقدان حجازی عزیز هم دل میلیون‌ها ایرانی را خون کرد. خود پرسپولیسی‌ها مگر برای ناصرخان کم گذاشتند؟ در نخستین بازی رسمی پرسپولیس پس از درگذشت اسطوره آبی‌ها، همین هادی نوروزی با قاب عکس مرحوم حجازی در عکس تیمی ظاهر شد که این قاب به جا مانده از او، یکی از پربازدیدترین تصاویر این روزهای اخیر بوده است. اینجا دیگر قرمز و آبی تفاوتی ندارد و همه از سر میل باطنی در صحنه حاضر شده‌اند که اگر غیر از این بود، در ارکان مدنیت این جامعه باید تردید می‌کردیم. با این اوصاف، واضح است که سخنان بنگر محل مناقشه است و اینطور به نظر می‌رسد که هم‌استانی مرحوم نوروزی، ناخواسته خلط مبحث می‌کند.

 

کری‌خوانی یکی از مهیج‌ترین پایه‌های رقابت تیم‌های فوتبال است که همه جای دنیا وجود دارد و به گرم شدن بازار این رشته ورزشی کمک می‌کند. لیورپولی‌ها با منچستری‌ها، بارسایی‌ها با رئالی‌ها، بایرنی‌ها با هامبورگی‌ها و هواداران دو تیم اصلی شهر میلان با یکدیگر یک دنیا کل‌کل دارند و این روند هرگز متوقف نمی‌شود. فوتبال بدون کری، مثل حوض بدون آب است که هرگز کسی را به وجد نخواهد آورد. با این حال آنچه باید از ساختار کری‌خوانی‌ها در ایران حذف شود، توهین و بی‌ادبی یا جعل و تحریف است. متاسفانه در طول این سال‌ها فوتبال باشگاهی ما همواره درگیر چنین آفت‌هایی بوده است. فحاشی گسترده به بازیکنان و داوران، دعواهای لوس و بی‌پایان روزنامه‌های هواداری، استناد کور به گذشته‌های دور و مبهم و این تازگی‌ها رو کردن اسناد عجیب از پیروزی‌های خیالی، مصایبی بوده‌اند که گریبان فوتبال ما را گرفته‌اند و روی صورت فرهنگ هواداری ایرانیان، خط و خش انداخته‌اند. کاش حالا که به بهانه کوچ هادی دل‌ها به هم نزدیک شده، جلوی این آفت‌ها و اغراق‌ها را بگیریم و روند رقابت را به مسیر سالمش برگردانیم. اگر این اتفاق رخ بدهد، بهترین بهره را از تلخ‌ترین اتفاق سال برده‌ایم. اگر نه، اصل کری سالم و سرگرم‌کننده، هیچ منافاتی با اخلاق و انسانیت ندارد. /بانک ورزش/110


7184030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است