اجتماعی 15:24 - 09 بهمن 1393
فرماندار نکا:
ساری - ایرنا - فرماندار نکا با بیان اینکه برخی از روستاهای نکا از فرستنده مناسب صداوسیما برخوردار نیستند گفت: متاسفانه روستاهایی با فاصله یک و نیم کیلومتری از شهر نکا، فاقد فرستنده شبکه های صدا و سیما هستند.

به گزارش ایرنا، رحیم قاسمی طوسی روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اظهار گلایه از صداو سیما افزود: متاسفانه پوشش شبکه های صدا و سیما در برخی از روستاهای نکا مناسب نیست و تنها چند شبکه قابل رویت است.



وی با بیان اینکه اطلاع رسانی وظیفه ذاتی رسانه و به خصوص رسانه ملی است اظهار داشت: برخی از روستاها به دلیل عدم گیرندگی مناسب از ماهواره استفاده می کنند که خطرآفرین است و باید مردم روستاهای ما نیز با برخورداری از پوشش مناسب صدا و سیما در منطقه از برنامه های مناسب داخلی برخوردار شوند.



قاسمی طوسی با گرامیداشت دهه فجر و ارائه خدمات مناسب توسط دستگاههای اجرایی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه در این دهه گفت: افتتاح طرح های جهاد کشاورزی، افتتاح طرح های اشتغال زایی امداد و بهزیستی، افتتاح و کلنگ زنی پروژ ه های آموزشی و پرورش ، بهره برداری از یادمان شهدای کفکور و دنگسرک، افتتاح 9 مرکز و خانه بهداشتی در حوزه بهداشت و درمان، اورژانس جاده ای و... از جمله برنامه های اجرایی ما در دهه فجر امسال است.



فرماندار نکا با اشاره به اینکه عدم وجود درآمد کافی در روستاها موجب مهاجرت بخش عظیمی از افراد روستایی به شهرها شده است گفت: باید با ایجاد اشتغال مناسب، ماندگاری در روستا را افزایش و مهاجرت معکوس ایجاد کنیم.



قاسمی طوسی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در هزارجریب نکا منبع درآمدی بالایی برای روستاییان و کشاورزان است یادآور شد: براساس اطلاعات دریافتی در هر هکتار از زمین های هزارجریب با کشت گیاهان دارویی میتوان بین 8 تا 15 میلیون تومان درآمد ایجاد کرد.



وی با اشاره به اینکه 70 درصد شهرستان نکا در منطقه هزارجریب واقع شده است ادامه داد: بر همین اساس طرح ایجاد کارخانه تولیدات گیاهان دارویی و بسته بندی در هزارجریب در دستور کار است که در دهه فجر عملیاتی می شود.



قاسمی طوسی اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی بهترین روش در ایجاد درآمد در روستاهای بالادست نکا است که با استفاده از طبیعت و عدم تغییر اکوسیستم، پرورش گیاهان دارویی به صورت ارگانیک در دستور کار قرار دارد.



وی با اشاره به اشتغال زایی در دشت نکا نیز گفت: برای دشت نکا هم با توجه به آبگیری سد گلورد شاهد شکوفایی اقتصادی و کشاورزی در منطقه خواهیم بود.ک3/



7332/506

انتهای پیام /*


5729955
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است