استانی 17:14 - 27 دی 1399

گرایش دانش آموزان به هنرستان ها با بروزرسانی تجهیزات

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آذر کیش بعدازظهر شنبه در نشستی با مدیران برون دستگاهی دارای هنرستان های وابسته اظهار کرد: استان گلستان از ظرفیت های بالای کشاورزی برخوردار بوده که این امر می تواند فرصتی ارزشمند برای ایجاد مراکز نوین آموزش کشاورزی برای دانش آموزان باشد.

وی افزود: بروزرسانی تجهیزات و ارتقا ادوات آموزشی هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای راندمان آموزشی در بخش تربیت فارغ التحصیلان توانمند در این استان را افزایش می دهد.

آذرکیش بیان کرد: امروز از میان رشته های کاردانش ۳۳ رشته به شاخه‌های کشاورزی اختصاص یافته است و همچنین ۶ رشته از ۴۱ رشته شاخه فنی و حرفه ای مربوط به کشاورزی است که این امر برخاسته از نگاه ویژه‌ای است که آموزش و پرورش به بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه باید جایگاه هنرستان ها را در کشور برجسته کرد، گفت: گلستان نتوانسته در توازن بین رشته ای در برنامه ششم توسعه خوب عمل کند و هم اکنون تنها ۴۰ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کند که تا رقم پیش بینی شده فاصله دارد.

آذر کیش عنوان کرد: آموزش و پرورش با گسترش شایستگی های حرفه ای در صدداست تا با افزایش کیفیت آموزش فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری که منجربه تولید ثروت و اشتغال کامل و بهره ور و شرافتمندانه می شود، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مطابق سند تحول بنیادین محقق سازد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تربیت دانش آموزان ماهر برای حضور در بخش های مختلف کشور، تاکید کرد: نیازمند ایجاد مشوق و جاذبه های بیشتری جهت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هستم.


10907070
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است