اجتماعی 15:11 - 11 اسفند 1393
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به موارد مطرح شده درباره بودجه سفر به نیویورک به منظور شرکت در کمیسیون مقام زن و تاکید هیات اعزامی توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات مولاوردی درباره سفر هیات ایران به نیویورک

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهیندخت مولاوردی در دهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه‌های اجرایی که امروز در مجتمع فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهارکرد: در روز اول اجلاس کمیسیون مقام زن که مصادف با 8 مارس است، درباره توانمندسازی زنان و توانمندسازی بشریت صحبت می‌شود. همچنین در افتتاحیه کمیسیون مقام زن رییس هیات ایران درباره دستاوردها و چالش‌های ایران به منظور دستیابی به اهداف سند پکن سخنرانی می‌کند.

وی افزود: در مدت برگزاری اجلاس کمیسیون مقام زن میزگردهای مختلفی تشکیل می‌شود که رییس هیات ایران در دو میزگرد به مدت 3 تا 5 دقیقه سخنرانی می‌کند که شامل میزگردهای سرمایه‌گذاری برای برابری جنسیتی و میزگرد مرجع ملی برای پیشرفت کودکان در مکانیسم‌های نهادی می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای نخستین‌بار برگزاری یک پنل دولتی را در سفر نیویورک هماهنگ کرده‌ایم، اظهار کرد: این پنل با همکاری دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تشکیل می‌شود و درباره زنان 20 سال پس از اجلاس پکن است و در این پنل به بیان دستاوردهای ایران می‌پردازیم.

مولاوردی افزود: درحاشیه برگزاری اجلاس کمیسیون مقام زن ملاقات‌های دوجانبه‌ای انجام می‌شود که با توجه به استقبال زیاد برای انجام این ملاقات‌ها در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود که تعداد این ملاقات‌ها در سال جاری نیز زیاد باشد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد ایران حضور جدی در اجلاس کمیسیون مقام زن خواهند داشت، اظهار کرد: برنامه سمن‌ها در ساختمان جنبی سازمان ملل برگزار می‌شود و بیشتر سمن‌های شرکت‌کننده دارای مقام مشورتی سازمان ملل هستند. از ایران نیز چندین سازمان مردم‌نهاد در حال اعزام اعضای خود به کمیسیون مقام زن هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما طی فراخوانی از سازمان‌های مردم نهاد درخواست کردیم که برنامه‌های خود به منظور ارائه در کمیسیون مقام زن را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم. از بین برنامه‌ها، برنامه‌های 5 سازمان مردم نهاد قابل قبول و از استانداردهای لازم برخوردار بود، بنابراین 5 نفر از این سازمان‌ها را به منظور شرکت در کمیسیون مقام زن حمایت می‌کنیم.

مولاوردی افزود: بر خلاف ادعای برخی سایت‌ها که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری 100 نفر را همراه خود به نیویورک می‌برد، ما تنها 5 نفر از سازمان‌های مردم نهاد را همراه خود می‌بریم و از هرکدام از آنها حدود 10 میلیون تومان حمایت می‌کنیم. البته هنوز یک ریال به آنان پرداخت نشده است و پس از برگشت و ارائه گزارش خود این مبلغ به آنها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: نمی‌دانم برخی از افراد برای صحبت‌های خود چه صحبت شرعی و قانونی دارند. آنان بدون داشتن اطلاعات دقیق اظهارنظر می‌کنند. البته ممکن است سازمان‌های مردم نهاد خودشان حدود 20 تا 30 نفر را همراه خود ببرند، اما من واقعا نمی‌دانم برخی از افراد براساس چه ملاکی اظهار کردند که معاونت امور زنان قرار است 100 نفر را همراه خود ببرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برخی از افراد نگران سیاه‌نمایی هیات ایران در نیویورک از وضعیت کشورمان هستند، اظهار کرد: ما برای پاسخگویی به این افراد متحیر مانده‌ایم. معاونت امور زنان در چارچوب سیاست تعامل سازنده با جهان و نیم‌نگاهی به اینگونه اجلاس تلاش می‌کند حضوری موثر و توام با واقع‌نگری داشته باشد. اگر برخی از افراد بیان واقعیت را سیاه‌نمایی می‌دانند؛ ما این کار را واقع‌گرایی قلمداد می‌کنیم.

مولاوردی افزود: سخنرانی من در اجلاس کمیسیون مقام زن را وزارت امور خارجه آماده می‌کند و تنها در صورت نیاز اصلاحاتی روی آن انجام می‌شود. از سوی دیگر کتاب عکس زنان را آماده کرده‌ایم که نشان‌دهنده حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف است و هیچ توضیحی در این کتاب عکس ارائه نمی‌شود. ما معتقدیم که زنان ایرانی مانند رنگین‌کمان هستند نه ابزار و اصرار داریم واقعیت زنان ایرانی را به دنیا نشان دهیم.

ادامه دارد...


5958543
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است