سیاسی 12:52 - 30 مهر 1397
آقاسی:
وکیل مدافع تعدادی از متهمین محیط زیستی با اشاره به تغییر عنوان اتهامی 5 نفر از متهمین این پرونده از جاسوسی به افساد فی الارض گفت که مشخص نیست که حتما این اتهام در دادگاه احراز شود.

مشخص نیست "افساد فی‌الارض" محیط‌ زیستی‌ها در دادگاه احراز شود یا نه

محمد حسین آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده 8 متهم دارد، اظهار کرد: وکالت رسمی دو نفر از این 8 نفر بر عهده من است و امور حقوقی یک نفر دیگر از این متهمین که هنوز اجازه امضای وکالت نامه ایشان به من داده نشده نیز  توسط خانواده ایشان از من در خواست شده و در نهایت جمعا وکالت سه نفر از 8 نفر بر عهده بنده است.

وکیل مدافع تعدادی از متهمین پرونده محیط زیست، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: 5 نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آنها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنابه جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه 14 مهرماه به این 5 نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت متهمین پرونده نیز گفت: همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و  از تاریخ 27 بهمن ماه سال 96 دستگیر شدند یعنی حدود 8 ماه است که در زندان اوین بازداشت هستند.

آقاسی در پایان، بیان کرد: وقتی تحقیقات از یک متهم تمام می‌شود و بازپرس برای آنها هر قراری صادر می‌کند این قرار باید به نظر دادستان برسد. دادستان در اینجا در مورد این 5 نغر اتهام جاسوسی را تغییر داده و از بازپرس خواسته که آن را به افساد فی الارض تغییر دهد. این کار در دادسرا صورت گرفته و تا زمانی که به دادگاه ارسال و رسیدگی شود زمان زیادی است و مشخص نیست حتما این اتهام که در دادسرا به افراد وارد شده است در دادگاه نیز همان اتهام محرز شود و برای آنها محکومیت صادر شود.

انتهای پیام


9950699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است