استانی 13:05 - 06 خرداد 1396
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ابهر:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: 75 اثر میراث‌فرهنگی و تاریخی شهرستان ابهر ثبت‌ ملی شده‌اند.

75 اثر میراث‌فرهنگی ابهر ثبت‌ ملی شده‌ است

عباس شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ثبت آثار میراث‌فرهنگی در فهرست آثار ملی، علاوه بر ایجاد زمینه معرفی هرچه بیشتر، امکان حفاظت و مرمت آثار را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 75 اثر تاریخی شهرستان ابهر ثبت ملی شده‌اند، گفت: 115 اثر دیگر تاریخی و میراث‌فرهنگی در ابهر شناسایی شده‌اند.

شمشیری با بیان اینکه مردم نقش مهمی در حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی هر منطقه دارند، خاطرنشان کرد: تا مردم پای کار نباشند، نمی‌توان در این زمینه کاری پیش برد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: میراث‌فرهنگی هر منطقه بخشی از هویت و گذشته افراد است و خاطراتی است که مردم از گذشته خود دارند.

شمشیری تصریح کرد: رویکردی که اخیرا یونسکو به آن توجه ویژه‌ای دارد، انتقال گذشته آثار تاریخی به صورت قصه برای عموم مردم است، زیرا بیان اطلاعات فیزیکی و تاریخی هر اثر به تنهایی نمی‌تواند ارتباط لازم با مخاطب را ایجاد کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: بیان قصه‌گونه گذشته هر اثر موجب ایجاد ارتباط عاطفی مخاطبان با گذشته می‌شود که به نوبه خود احساس مسئولیت بیشتری در نگه‌داری از حفظ آثار را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام


9131155
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است