استانی 22:22 - 26 خرداد 1398

آذربایجان غربی و حکاری ترکیه تبادل دانش کشاورزی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی عصر یکشنبه در دیدار با رئیس اداره کشاورزی و جنگلداری حکاری ترکیه افزود: ۸۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، چهار میلیون دام کوچک و ۶ میلیون رأس دام بزرگ در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی کشور است و در زمینه تولید بسیاری از محصولات رتبه اول کشوری دارد، اظهار داشت: سالانه ۲۲ هزار تن عسل، ۱.۲ میلیون تن سیب درختی و ۲.۲ میلیون تن چغندرقند در این استان تولید می‌شود و پنج کارخانه قند فعال مشغول تولید قند و شکر در این نقطه از کشور هستند.

جلیلی با بیان اینکه از نظر صنایع تبدیلی رتبه دوم کشور متعلق به آذربایجان غربی است، اضافه کرد: ۱۹ کارخانه کنستانتره و ۲۹ کارخانه آب میوه در این استانفعال است که بیشترین تعداد در ارومیه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ سردخانه در استان وجود دارد، گفت: این سردخانه‌ها با ظرفیت ۹۵۰ میلیون تن فعالیت دارند و آذربایجان غربی در این زمینه نیز در کشور دارای رتبه اول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: این استان سالانه با تولید ۱۶ میلیون تن انواع ماهی و آبزیان در آب‌های داخلی جزء ۱۷ استان برتر ساحلی کشور است.

جلیلی گفت: هر سال ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی در این استان تولید می‌شود که مهمترین آنها شامل گندم و چغندرقند است و برنامه اصلی و اولویت دار در استان برای توسعه کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.

وی اضافه کرد: این نهاد درصدد احداث دامداری‌های صنعتی از ۵۰۰ رأس تا ۲ هزار راسی بوده و در این راستا برای متقاضیان وام و زمین‌های مورد نیاز برای احداث دامداری‌ها به صورت اجاره واگذار می‌کند.

جلیلی با اشاره به تلاش سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سیستم‌های بسته بندی گفت: سعی می‌شود تا تکنولوژی‌های جدید در این زمینه وارد استان شود و این استان علاقمند به داشتن ارتباط تجاری با کشور ترکیه و تبادل تکنولوژی است.


10151468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است