فرهنگی‌هنری 11:11 - 05 اردیبهشت 1398
مختاری:
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در افتتاحیه نشست علمی "وحدت اسلامی، تجربه سازمان‌های فعال تقریبی" در بیروت گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی نمونه عینی، علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران است و نسل جدید تقریبی برای جهان اسلام تربیت می‌کند.

دانشگاه مذاهب اسلامی مرکز علمی تربیت نسل جدید تقریبی برای جهان اسلام است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی، نشست علمی "وحدت اسلامی، تجربه سازمان‌های فعال تقریبی" با حضور هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی به ریاست دکتر مختاری و هئیت‌هایی از کشورهای مختلف در بیروت لبنان برگزار شد.

در این نشست علمی، دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان سخنران افتتاحیه، به موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداخت و بیان داشت: بر اساس همین دیدگاه بود که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران تأسیس شد که به طور جدی بحث وحدت را نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اسلام پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به دیدگاه علمای بزرگ اسلامی از شیخ شلتوت و کاشف الغطا و امام خمینی (ره) و علمای بزرگ دیگر در خصوص وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: امروزه باید ما با روش‌های علمی و آکادمیک این راه را پیگیری کنیم‌.

وی استقبالی که کشورهای مختلف اعم از شیعه و سنی از وجود دانشگاه مذاهب اسلامی و فعالیت‌های این دانشگاه کردند را مورد توجه قرار داد و گفت: این استقبال نشان از تقریبی واقعی بودن نه ادعایی بودن دانشگاه مذاهب اسلامی دارد و این دانشگاه می‌تواند نسلی تقریبی را برای جهان اسلام تربیت کند.

دکتر مختاری همچنین به مدل علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی نمونه عینی، علمی و عملی تقریب در جمهوری اسلامی ایران است که به ابتکار مقام معظم رهبری تأسیس شده و فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: برای رسیدن به تقریب باید با روش علمی و آکادمیک وارد شویم که این دانشگاه با همین هدف و رویکرد ایجاد شد و در آنجا شیعه و سنی در کنار هم و با وجود مباحث علمی، خط قرمزشان بحث تقریب و احترام به باورهای همدیگر هست.

انتهای پیام


10111006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است