بین‌الملل 09:55 - 18 مرداد 1399
در پی فشار قانونگذاران دموکرات آمریکا برای انتشار مدارکی از مداخله خارجی در انتخابات نوامبر، یک مقام ارشد ضد اطلاعات جزئیات جدیدی درباره این "تهدید" منتشر کرده که شامل این ارزیابی است که روسیه جو بایدن را هدف قرار داده و چین نگران دور دوم ریاست جمهوری ترامپ است.

ادعای آمریکا: روسیه به بایدن ضربه می‌زند/چین به انتخاب مجدد ترامپ بی‌میل است

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، بیل اوانینا، مدیر مرکز ملی ضد اطلاعات و امنیت آمریکا در بیانیه ای گفت: این جامعه اطلاعاتی بر پایه اظهارات علنی مقام های چینی در خصوص مسائلی نظیر واکنش جهانی به پاندمی ویروس کرونا و نبرد بر سر فناوری هایی نظیر ۵جی و رسانه اجتماعی به این نتیجه رسیده است که چین در حال حاضر ترجیح می دهد که دونالد ترامپ که از دید پکن غیر قابل پیش بینی است، دوباره در انتخابات پیروز نشود.

این مقام اطلاعاتی همچنین گفت، از طرف دیگر روسیه برای "بدنام کردن جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا" تلاش دارد که مطابق با دیدگاه مسکو در دوران حضور او در دولت اوباماست. او به عنوان نمونه به آندری کرکاچ، عضو پارلمان اوکراین و طرفدار روسیه اشاره کرد که تماس های تلفنی افشا شده او درباره کار بایدن در اوکراین، موضوع تحقیقات جمهوری خواهان در کمیته امنیت داخلی سنا قرار گرفت.

این جامعه اطلاعاتی همچنین مدعی "تلاش های ایران برای تضعیف نهادهای دموکراتیک آمریکا" شد. بیل اوانینا در ادامه ادعاهایش گفت دشمنان خارجی و در درجه اول روسیه، چین و ایران "به استفاده از تدابیر نفوذ پیدا و پنهان برای تغییر ترجیح رای دهندگان آمریکایی و چشم اندازها، تغییر سیاستهای آمریکا، افزایش تفرقه در ایالات متحده و تضعیف اعتماد مردم آمریکا به روند دموکراتیک ما ادامه خواهند داد."

اندکی پس از اعلام اطلاعاتی اوانینا، سناتورها مارکو روبیو، از جمهوری خواهان فلوریدا و رئیس موقت این کمیته اطلاعاتی و مارک وانر، از اعضای رده بالای دموکرات با انتشار بیانیه مشترکی از این جزئیات جدید استقبال کرده و آنها را "گامی در راستای انتشار هر چه بیشتر اطلاعات درباره تهدیدات خارجی در انتخابات آمریکا" توصیف کردند.

انتهای پیام  


10657199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است