اقتصادی 22:15 - 06 آذر 1393
اراک-ایرنا- وزیر نیرو از تدوین برنامه جامع مدیریت منابع آبهای زیرزمینی کشور تدوین شده خبر داد و گفت: این برنامه که به زودی اجرایی می شود، با هدف جلوگیری از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب در دستور کار قرار گرفت.

' حمید چیت چیان' شامگاه پنج شنبه در جمع مدیران ارشد، نمایندگان مردم و دست اندرکاران صنعت آب و برق استان مرکزی در اراک، تامین بهینه منابع آب و تلاش در جهت حفظ سفره های آب زیر زمینی برای نسل های آینده را از دغدغه های اصلی این وزارتخانه دانست و اضافه کرد: برای اجرای برنامه های کلان این طرح اعتباراتی در نظر گرفته شده که امید می رود در بودجه سال 94 به تصویب برسد.



وی بیان کرد: با توجه به کمبود آب و لزوم تامین این ماده حیاتی در عرصه های مختلف ،باید روند بهره گیری از پساب فاضلاب در واحدهای صنعتی مد نظر قرار گیرد و با انجام طرحهای تحقیقاتی و کارشناسی در این خصوص اقدام کرد.



چیت چیان از انتقال پساب فاضلاب تهران به زرندیه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در آینده نزدیک، مشکلات کم آبی شهرهای شمالی استان مرکزی حل می شود.



وزیر نیرو ادامه داد: انتقال آب از مناطق مجاور استان مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد که نیازمند بررسی و کار کارشناسی است.



وی در خصوص تامین سوخت نیروگاه شازند نیز گفت: مادامی که گاز ترکیب اصلی سوخت نیروگاه باشد، آلایندگی هوای منطقه را تهدید نخواهد کرد.



وزیر نیرو از احداث نیروگاه در شهرهای خمین و شازند خبر داد و افزود: تلاش می شود در احداث نیروگاههای جدید کشور و نیروگاه خمین و شازند از فناوری های نوین بهره برده شود تا شاخص های زیست محیطی نیز رعایت شود.







***83 درصد ترکیب سوخت نیروگاه شازند در سال گذشته گاز بوده است



مدیر عامل شرکت توانیر نیز گفت: سال گذشته 83 درصد از ترکیب سوخت نیروگاه شازند گاز بوده و تلاش می شود تا این نیروگاه با ترکیب 100 درصدی سوخت پاک فعالیت کند.



'همایون حایری ' افزود: امسال نیز تا پایان آبانماه میزان مصرف سوخت پاک نیروگاه تا مرز 99 درصد پیش رفت که این امر نشان می دهد که سلامت مردم برای مجموعه خدمتگزاران دولت اهمیت دارد.



به گفته حایری، میزان تولید برق از انرژی های پاک تا پایان سال جاری دو برابر می شود.



مدیرعامل توانیر بیان کرد: به منظور رفع مشکلات برق در منطقه جاورسیان خنداب از توابع استان مرکزی، پست برق 200 کیلوولت لجور پیش بینی شده که میزان پایداری شبکه در جاورسیان را تامین خواهد کرد.







***استان مرکزی با کمبود آب مواجه است



استاندار استان مرکزی نیز گفت: نیاز به آب با توجه به واحدهای صنعتی فعال مستقر در استان جدی است و باید با ارایه برنامه های مدیریت منابع آب، در راستای تامین آب مورد نیاز در بخشهای مختلف استان تلاش کرد.



' محمد حسین مقیمی ' بیان کرد: نحوه مدیریت منابع آب در استان به بازنگری جدی نیاز دارد و در این راستا با تشکیل شورای منابع استان، ساماندهی در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.



وی افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده از پساب فاضلاب نیز از دیگر راهکارهایی است که در تامین آب مورد نیاز استان در بخشهای کشاورزی و صنعت مد نظر قرار گرفته است.



به گفته مقیمی اختصاص اعتبار لازم برای مکانیزه کردن آبیاری کشاورزی از دیگر گامهای موثر در مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی است.



استاندار مرکزی اظهار کرد: هم اینک شش شهر استان تصفیه خانه فاضلاب ندارند که این مهم نیازمند بررسی بیشتر وزرات نیروست.



مقیمی گفت: تامین آب شرب مورد نیاز شهر ساوه نیز از دیگر مشکلات موجود است که نیازمند بررسی بیشتر است







***مصرف مازوت در نیروگاه شازند سلامت مردم اراک را تهدید می کند



نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: مصرف مازوت در نیروگاه شازند سلامتی شهروندان را در معرض آسیب قرار می دهد.



'محمد حسن آصفری ' افزود: انتظار می رود مسولان ، تامین سوخت پاک این نیروگاه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.



وی ،تامین آب شرب شهر اراک را از دیگر مشکلات این متطقه عنوان کرد وافزود: بهره برداری از سد کمال صالح نیز نتوانست کیفیت آب شرب شهری را افزایش دهد به گونه ای که هم اینک میزان ترکیب آب شرب شهری اراک از سد کمال صالح تنها 45درصد است.



نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 60 روستای حوزه انتخابیه اراک ،کمیجان و خنداب با تانکر آب رسانی می شود و لازم است تا وزارت نیرو برای این مشکل چاره ای بیندیشد.



آصفری بیان کرد: مدیریت مصرف آب در صنعت استان مرکزی نیازمند بازنگری جدی است تا سرعت توسعه در این بخش کاهش نیابد.



وی از وزیر نیرو خواست تا اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای کمیجان و خنداب با جدیت بیشتری دنبال شود.







***حفاریهای غیر مجاز منابع آبهای زیر زمینی را در معرض تهدید جدی قرار داده است



نماینده مردم تفرش ،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لزوم برخورد جدی با متخلفان بهره بردار که به صورت غیر مجاز از آبهای زیر زمینی برداشت می کنند، به قدرت عمل بیشتری نیاز دارد.



'عباس صلاحی ' افزود: خروجی نا مناسب و عدم مدیریت بهینه در ساماندهی فاضلاب شهرهای تفرش و آشتیان محیط زیست را در معرض خطر جدی قرار داده است.



وی ادامه داد: اجرای کامل طرح آبرسانی شهرهای تفرش و آشتیان نیز باید هر چه زودتر با اولویت های لازم در دستور کار قرار گیرد .







*** لزوم استفاده از پساب فاضلاب شهر شازند در چرخه صنعت



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به کمبود منابع آب و لزوم حفظ این سرمایه های ارزشمند برای نسل های آینده ، به نظر می رسد استفاده از پساب فاضلاب شهری شازند راهکار مناسبی برای تامین آب مورد نیاز صنایع این منطقه باشد.



'قاسم عزیزی ' افزود: نگاه وزارت نیرو به مدیریت منابع آب در بخش تولید و مصرف باید دقیق تر و با اولویت باشد تا میزان بهره مندی در کشور متعادل شود.



وی بیان کرد: تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند نیز در دستور کار قرار گیرد تا استفاده از سوخت پاک برای تولید انرژی برق به بالاترین سطح خود برسد.



وزیر نیرودر سفر یک روزه خود به استان مرکزی در مراسم بهره برداری از طرحهای آبرسانی به ساوه و دلیجان و نیز پست برق مهر شازند نیز شرکت کرد.ک/3



7112/559

انتهای پیام /*


5286383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است