فرهنگی‌هنری 10:01 - 08 اسفند 1402
البرزی گفت: رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد در حالی که قبلاً بیشتر روی حوزه مشارکت کار می‌شد.

رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد

هادی البرزی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما در برنامه «جام جم» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما دیر به موضوع انتخابات ورود کرد؟ گفت: حضرت آقا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ سخنرانی در جمع کارگزاران نظام داشتند و راهبرد انتخابات را در چهار واژه تعیین کردند؛ مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت. ستاد انتخابات صداوسیما از ۱۷ فروردین یعنی دو روز بعد از صحبت‌های رهبری تشکیل شد. 

البرزی ادامه داد: ما امسال با قانون جدید انتخابات رو‌به‌رو شدیم، که برای صداوسیما وظایف جدیدی گذاشته شد، تا زمینه را برای رقابتی کردن فضای انتخابات فراهم کند؛ چراکه در قانون انتخابات بر عدالت رسانه‌ای و استفاده برابر تاکید شده بود. رسانه ملی برای اولین‌بار به حوزه رقابت ورود کرد. در حالی که قبلاً بیشتر روی حوزه مشارکت کار می‌شد. بنابراین، در صداوسیما فرصت داده شد تا نامزد‌ها خودشان را معرفی کنند. قبلاً این فرصت برای نامزد‌های ریاست‌جمهوری بود، که با مناظره خودشان را معرفی می‌کردند.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه به اندازه کل شبکه‌هایی که داشتیم، ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای اولین‌بار تاسیس کردیم، افزود: ما از یکم مرداد از جریان‌های سیاسی دعوت کردیم و اولین بحث را با آقای منوچهر متکی در ۱۳ مرداد در برنامه «صف اول» آغاز کردیم. به ترتیب آقایان باهنر، بادامچیان، رسایی، محسن هاشمی، نوبخت، محصولی، روح‌الله امینی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا محجوب، شهاب‌الدین طباطبایی و ... را دعوت کردیم. حتی رسانه ملی در زمان پیش ثبت‌نام نامزد‌ها از مردم درخواست کرد که شما خواهان ورود چه افرادی برای گفت‌وگو هستید. یکسری‌ها می‌گفتند ما اقتصاد‌دان می‌خواهیم و عده‌ای دیگر درخواستشان افرادی با تخصص مهندس کشاورزی بود. 

وی افزود: وقتی که به زمان ثبت‌نام قطعی رسیدیم، مجدد رسانه ملی در نیمه مهر پای کار آمد، تا از نامزد‌ها بخواهد برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند. ما همیشه در سازمان صداوسیما سه مرحله را پیش‌بینی می‌کنیم، که این دوره به چهار مرحله افزایش یافت. مرحله زمینه‌سازی انتخابات، مرحله تبیینی، مرحله تبلیغی و مرحله تدریجی. 

البرزی با بیان اینکه ما در این دوره به همه ژانر‌های رسانه‌ای برای برنامه انتخابات توجه کردیم، که از مصاحبه مردمی و تریبون آزاد گرفته، تا سایر قالب‌های مستند، گفت‌وگوی ویژه و مناظره شکل گرفت، بیان کرد: قطعاً شما برنامه «بالاتر» را دیده‌اید. موضوعات این برنامه دغدغه مردمی است. مثلاً آیا واردات خودرو صورت گیرد یا نه. آیا بازنشستگی با سن ۶۵ سال به بالا باشد یا نه. سعی کردیم موضوعات گفت‌وگوی ویژه خبری، برنامه‌های خبری، برنامه «بالاتر» و مناظره‌ها را مرتبط با افکار عمومی پیش ببریم. اما چرا در این مناظره‌ها چهره‌های سیاسی مشهور شرکت نمی‌کنند؟ اگرچه بعضی موقع‌ها آمدند، ولی شاید مسئله‌شان مسئله مردم نبوده است. در حالی که مسئله مردم مسئله روز جامعه است، که ما باید در برنامه‌ها به آن بپردازیم.


12034066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «اشک هور» روایت روز‌های پایانی زندگی شهید علی هاشمی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت کنندگان برنامه پانتولیگ توانستند به خوبی کلمات پانتولیگ را حدس بزنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کافه مستند موضوعی متفاوت درباره ماجراجویی یک کوهنورد با اراده را به نمایش می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری» به زودی از شبکه افق پخش خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تیزر فصل دوم برنامه «جهت» منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آثار پذیرفته شده بخش رادیوتئاتر چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توسط هیات انتخاب این بخش معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه ورزش سیما امروز جمعه ۵ دی‌ماه، با پخش برنامه تحلیلی «روی تور»، دیدار حساس تراکتور و شمس‌آذر و دو مسابقه از جام ملت‌های آفریقا، قاب متنوعی از والیبال و فوتبال داخلی و خارجی را تقدیم علاقه‌مندان می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آئین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» با معرفی برگزیدگان در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد بکری، بازیگر و فیلمساز برجسته فلسطینی و خالق مستند تأثیرگذار «جنین، جنین» که بخش مهمی از فعالیت هنری خود را به روایت رنج‌ها و تاریخ مردم فلسطین اختصاص داده بود، درگذشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که مفهوم «جهاد تبیین» به عنوان ابزاری برای مقابله با جنگ شناختی و دروغ‌پراکنی دشمنان معرفی شده، برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در ایران این مفهوم را به پوششی برای بازنشر محتوای مبتذل و غیراخلاقی تبدیل کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است