فرهنگی‌هنری 06:54 - 09 اسفند 1402
کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی» به کوشش سید رضا نقیب‌السادات راهنمایی برای تبلیغات سیاسی در ایام انتخابات است.

تکنیک‌های تبلیغات پیش‌روی نامزد‌های انتخابات با کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی»

کتاب «انتخابات و تکنیک‌های تبلیغات سیاسی» به کوشش سید رضا نقیب‌السادات، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی که به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رونمایی شده، راهنمایی برای تبلیغات سیاسی در ایام انتخابات است. تاکید اصلی کتاب بر تکنیک‌های تبلیغات سیاسی است و بیش از ۱۰۰ تکنیک تبلیغ سیاسی در آن ارائه شده است.

نویسنده در پیشگفتار کتاب نوشته: «در گذشته تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها به نصب پوستر‌های تبلیغاتی و برپایی ضیافت‌های رنگین در ستاد‌های انتخاباتی محدود می‌شد و فضای تبلیغات قالبی ساده‌تر و عینی‌تر داشت و نظارت بر تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها به سادگی مشهود بود؛ اما با پیچیدگی فناوری‌های ارتباطیِ در دسترس نامزد‌های انتخابات مجلس، پیچیدگی تبلیغات انتخاباتی نیز افزوده شده است. تبلیغات نقش پررنگی در پیروزی نامزد انتخاباتی مجلس ایفا می‌کند». 

نقیب‌السادات معتقد است که یکی از جلوه‌های حضور مردم در هر جامعه مشارکتشان در انتخابات است. شرکت گسترده یا کاهش مشارکت آنان میزان اهمیت این موضوع را در بین مردم می‌رساند و نشان می‌دهد که نظام حاکم تا چه اندازه دارای مقبولیت و مشروعیت از سوی آحاد شهروندان است. یکی از راه‌های کسب آرای مردم در انتخابات نظرسنجی است. از جمله مواردی که با استفاده از نظرسنجی می‌توان به شناخت بیشتری از آن دست یافت، انتخابات و تمایل پاسخ‌گویان به انتخاب یک فرد یا میزان مشارکت ایشان در انتخابات است.

نظرسنجی‌ها با هدف سنجش افکار عمومی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... همچنین برای تعیین میزان حمایت مردم از احزاب سیاسی انجام می‌شود. البته در بسیاری از کشورها، انتشار نظرسنجی‌ها در خصوص مسائل حساس سیاسی نظیر انتخابات با موانع و حتی ممنوعیت مواجه است و علت آن هم تاثیری است که نتایج نظرسنجی‌ها در سمت‌گیری رای‌دهندگان و گروه‌های سیاسی می‌گذارد.

فصل اول درباره انتخابات، فصل دوم درباره مبارزات انتخاباتی، فصل سوم درباره تبلیغات سیاسی و ویژگی‌های آن، فصل چهارم درباره احزاب سیاسی و نقش آن‌ها در تغییر اجتماعی، فصل پنجم نخبگان و انتخابات، فصل ششم درباره افکار عمومی و شیوه هدایت و سازمان‌دهی و اقناع آن، فصل هفتم افکار عمومی و شیوه‌های سنجش آن در انتخابات، فصل هشتم مشارکت سیاسی، فصل نهم انتخابات و شیوه‌های موفقیت در آن، فصل دهم تبلیغات در انتخابات، فصل یازدهم تکنیک‌های تبلیغات سیاسی، فصل دوازدهم رسانه‌ها و انتخابات، فصل سیزدهم درباره تکنیک‌های تبلیغ سیاسی و فصل چهارم شامل دستاورد‌های انتخابات و پیروزمندان این عرصه است.


12034315
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برخی کتاب‌ها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تشویق و تحسین قرار گرفته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوراسماعیلی عضو هیأت انتخاب فیلم جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت: فضای فیلم‌کوتاه همواره جسور و خلاق بوده اما گرانی آفت فیلم‌کوتاه شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی هیچگاه برای کشور‌های غربی رضایت‌بخش نبوده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» قسمت نوزدهم از برنامه «هفت»، امشب ۳۰ شهریورماه، با بررسی فیلم «آغوش باز» و «Kinds of kindness » از ساعت ۲۲ در شبکه نمایش پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عروسک دیبی از ماجرای عاشق شدن خود پرده برداشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کمدین تلاش والدین برای پوشاندن لباس زمستانی برای کودکان را مورد نقد قرار داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با ولادت پرنور حضرت محمد مصطفی (ص) و بازگشایی مدارس، شبکه قرآن ومعارف سیما با پخش زنده ویژه برنامه «آرام جان» مهمان خانه بینندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور هنری وزارت فرهنگ در بازدید از جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از بچه‌هایی که در جشنواره موسیقی حائز مقام شدند حمایت کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز انتهایی نمایشگاه «رصتا» همچنان برخی از غرفه‌ها که محصولات بهتری به ازای بن ۳۰۰ هزار تومانی افراد می‌دادند شلوغ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «محمود حکیمی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام بامداد امروز دار فانی را وداع گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است