ورزشی 22:28 - 27 شهریور 1403
فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی یوونتوس و استون ویلا آغاز شد.

آغاز فرمت جدید لیگ قهرمانان با رونمایی از یوونتوس مقتدر/ بازگشت رویایی استون ویلا به اروپا

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه امشب با دو دیدار آغاز شد که یوونتوس و استون ویلا با سه گل حریفان خود را شکست دادند.

در بازی مهمتر، تیم یوونتوس در ورزشگاه آلیانز تورین میزبان پی اس وی آیندهوون هلند بود که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

کنان ییلدیز مهاجم جوان و ترک یوونتوس و وارث جدید شماره ۱۰ این باشگاه در دقیقه ۲۱ با گلی به سبک گل‌های الکس دلپیرو اسطوره یوونتوس از گوشه چپ محوطه جریمه حریف با شوتی دقیق کنج دروازه حریف هلندی را نشانه گرفت و نخستین گل فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

کنان ییلدیز با ۱۹ سال و ۱۳۶ روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. این رکورد پیش‌تر در اختیار اسطوره یوونتوس یعنی الساندرو دلپیرو قرار داشت. دل پیرو در تقابل یوونتوس با دورتموند در سال ۱۹۹۵ (برتری ۳-۱ یوونتوس در دور گروهی) و زمانی که ۲۰ سال و ۳۰۸ روز سن داشت، گلزنی کرده و نامش را در کتاب رکورد‌های بانوی پیر ثبت کرده‌بود. نکته جالب توجه اینجاست که کنان ییلدیز به سبب علاقه‌ای که به اسطوره یوونتوس دارد، همواره شادی گل او را نیز تقلید می‌کند.

بازی برتر یوونتوس بعد از این گل هم ادامه داشت و در دقیقه ۲۷ وستون مک کنی هافبک آمریکایی یووه گل دوم را هم زد. در دقیقه ۵۲ نیکولاس گونزالس وینگر آرژانتینی یووه که زمینه ساز گل دوم این تیم بود، گل سوم را با پاس دوشان ولاهوویچ به ثمر رساند.

ولاهوویچ در چند موقعیت در ادامه بازی می‌توانست خودش هم گلزنی و برد یووه را دلچسب‌تر کند، اما قدرشناس نبود تا اینکه در دقیقه ۹۳ و در آخرین موقعیت مسابقه، آیندهوون با ضربه اسماعیل سایباری یکی از گل‌ها را جبران کرد تا روند کلین شیت‌های یوونتوس در این فصل به پایان برساند. این اولین گلی بود که یووه در این فصل دریافت کرد.

در بازی همزمان، تیم استون ویلای انگلیس که بعد از ۴۱ سال دوباره حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد، با نتیجه سه بر صفر یانگ بویز سوئیس را در هم کوبید.  

یوری تیلمانس (دقیقه ۲۷)، جیکوب رمزی (۳۸) و آمادو اونانا (۸۶)، سه امتیاز را برای نماینده انگلیس به ارمغان آورد.  

یانگ بویز که پس از قهرمانی فصل گذشته در لیگ سوییس، امسال شروع سختی در لیگ داخلی داشته است، نتوانست مقابل تیم پر مهره حریف کاری از پیش ببرد و در پایان، شکست را پذیرفت.  


12093848
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علاوه بر تیم‌ ملی ووشو دختران و پسران، کشورمان ۵ نماینده دیگر در مسابقات قهرمانی جوانان جهان برونئی خواهد داشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته در کمپ تیم‌های ملی کشتی حضور یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وحید شمسایی در نشست فنی امروز پیش از دیدار مقابل گواتمالا از بازیکنانش خواست پیروزی پر گُل قبلی مقابل ونزوئلا را فراموش کنند.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با کسب شش امتیاز در دو دیدار نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران به رتبه نوزدهم برترین تیم‌های جهان صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رقابت‌های تور جهانی تنیس مردان با برگزاری راند نخست جدول اصلی بازی‌ها پیگیری و علی یزدانی موفق شد به مرحله دوم بازی‌ها صعود کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی با تیم آلومینیوم اراک گفت: با بردی که فردا به دست می‌آوریم به اعتماد به نفس بیشتری می‌رسیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ورزشکاران بخش‌های مختلف پارامیدانی در رقابت‌های پاریس توانستند خوش بدرخشند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از افتخارآفرینان تیم پارالمپیک کشورمان از سختی‌ها و مشکلات خود سخن گفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درست است که سرخپوشان برابر تیم الاهلی عربستان باختند، اما بازنده سربلند بودند.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا قرعه کشی شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است