بین‌الملل 09:33 - 31 شهریور 1403
چین در ادامه تکمیل طرح اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به طرح «صورت فلکی تیانچی»، چهار ماهواره جدید را از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ به فضا پرتاب کرد.

چین چهار ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد

به نقل از خبرگزاری شینهوا، این چهار ماهواره جدید با نام‌های تیانچی ۲۹ تا تیانچی ۳۲ در ساعت ۱۷ و ۴۳ دقیقه عصر جمعه (به وقت پکن) توسط یک موشک ماهواره‌بر KZ-۱ A (Kuaizhou-۱ A) به فضا پرتاب و وارد مدار برنامه‌ریزی شده خود شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، پرتاب موفقیت‌آمیز این چهار ماهواره توسط موشک ماهواره‌بر KZ-۱ A، سی و سومین ماموریت پرتاب ماهواره بود که با استفاده از این نوع موشک ماهواره‌بر انجام شده است.

گفتنی است که رسانه‌های دولتی چین پیش‌تر گزارش دادند که این کشور ۱۸ ماهواره کیانفان را با موفقیت با استفاده از موشک لانگ مارچ ۶ در مدار زمین مستقر کرد تا از آنها برای نسخه اختصاصی اینترنت ماهواره‌ای در استارلینک آمریکا استفاده شود.

طبق گزارش روزنامه "گلوبال تایمز"، این ماهواره‌ها که اولین گروه از نوع خود هستند، از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب شدند و یک "نقطه عطف" برای چین در صنعت جهانی اینترنت ماهواره‌ای به شمار می‌روند.

پروژه بزرگ صورت فلکی کیانفان یا G ۶۰ در سال ۲۰۲۳ با هدف ارائه خدمات ارتباطی گسترده‌تر و باکیفیت‌تر برای کاربران داخلی چین راه اندازی شد.

انتظار می‌رود این پروژه در طولانی مدت شبکه‌ای متشکل از ۱۵ هزار ماهواره چندرسانه‌ای در مدار زمین (LEO) مستقر کند.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۷، این پروژه قصد دارد جهان را پوشش دهد و در نهایت تا سال ۲۰۳۰، ۱۵ هزار ماهواره خدمات یکپارچه مانند اتصال مستقیم تلفن همراه را به جهان ارائه خواهند داد.


12094792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: بر این باوریم که جنایات رژیم صهیونیستی نمی‌تواند اراده ملت فلسطین را تضعیف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی حمله زمینی به لبنان را اقدامی بدون حساب و کتاب و غیرمنطقی خواندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین گزارشی ادعایی از تلفات نیرو‌های روسی در این کشور منتشر کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» دو نفر از کارشناسان امنیتی ترکیه ای اعتقاد دارند که کار گذاشتن مواد منفجره در دستگاه های پیجر و ادوات ارتباطی، فقط بخشی از نقشه اصلی است و پشت پرده این ماجرا، یک هدف شبکه ای مهم تر وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد دموکرات‌ها در گردهمایی ویسکانسین به حامیانش در خصوص حضور ترامپ در انتخابات ماه نوامبر هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان نام یکی دیگر از فرماندهان شهید در حمله اسرائیل به جنوب بیروت را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع امنیتی عراق از شنیده شدن صدای ۶ انفجار در پایگاه عین‌الاسد خبر داد که گفته می‌شود مربوط به تمرین‌ه نیرویهای نظامی آمریکا بوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع امنیتی عراق از شنیده شدن صدای ۶ انفجار در پایگاه عین‌الاسد خبر داد که گفته می‌شود مربوط به تمرین‌ه نیرویهای نظامی آمریکا بوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویترز در گزارشی مدعی شد اعضای حزب الله تنها ساعاتی قبل از انفجارها، پیجر‌های جدیدی دریافت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» واشنگتن با توجه به انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان و حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران جنگ تمام عیار میان اسرائیل و حزب الله است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است