استانی 09:35 - 29 شهریور 1400

آخرین وضعیت واکسیناسیون در ایلام/۳۲۳ هزار دوز واکسن تزریق شد

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: با تمهیدات اندیشیده شده و به کارگیری تجهیزات و امکانات مناسب عملیات واکسیناسیون برای گروههای هدف به طور مستمر و با سرعت در مراکز واکسیناسیون استان در حال اجرا است.

از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان ایلام تاکنون بیش از ۳۲۳ هزار نفر در استان واکسینه شده است، در مراکز واکسیناسیون ناظران بهداشت حضور دارند تا به روند بهبود کار سرعت ببخشند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوز اول واکسن را در استان مازندران تزریق کردم، چون امروز در استان ایلام مهمان بودم دوز دوم واکسن را در مرکز واکسیناسیون ایلام بدون معطلی تزریق کردم.

وی افزود: قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا پزشکان حاضر در این مراکز به خوبی افراد مشاوره می‌دهند.

تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پیک پنجم تجربه‌ای که کسب شد این بود که میزان ابتلا و مرگ و میر در افرادی که ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند به شدت کاهش یافته است.

جمیل صادقی فر افزود: تزریق واکسن باعث شد که میزان مرگ و میر بسیار کمتری نسبت به دیگر پیک‌ها داشته باشیم.

آخرین وضعیت واکسیناسیون در ایلام/۳۲۳ هزار دوز واکسن تزریق شد

وی عنوان کرد: در بعضی از واکسن‌ها با کمبود مواجه هستیم که در روزهای آینده تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون ۳۲۳ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: ۵۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: علاوه بر واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف، در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان طی هماهنگی‌ها با آموزش و پرورش به زودی لیست دانش آموزان تهیه و طی برنامه ریزی مناسب واکسیناسیون این گروه نیز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با افزایش مراکز واکسیناسیون و استقبال خوب مردم روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود.

مهرماه کلاس‌های غیرحضوری است

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس امسال مهرماه را با نشاط شروع خواهیم کرد و مراسمی در کل شهرستان‌ها و مناطق استان نیز به صورت نمادین برگزار می‌شود.

امیر مهردادی افزود: مهرماه کلاس‌ها با توجه به تصمیمات ستاد کرونا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، البته در مدارس روستا یا عشایری که کمتر ۱۰ نفر هستند و دسترسی به اینترنت یا موبایل نیست به صورت حضوری برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت واکسیناسیون در ایلام/۳۲۳ هزار دوز واکسن تزریق شد

وی تصریح کرد: حتی هنرستان‌هایی که به صورت کارگاهی برگزار می‌شود و تعداد دانش آموزان آنها کم است این مدارس نیز با جمعیت بسیار پایین به صورت حضوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام عنوان کرد: اما مابقی مدارسی که پرجمعیت هستند فعلاً در مهرماه کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و در بستر فضای شاد برگزار خواهد شد.

مهردادی عنوان کرد: باید کم کم به صورت محدود و تعداد کم به حضوری کردن مدارس در آبان و آذر ماه پیش برویم که این نیز بستگی به شرایط و وضعیت جامعه دارد که واکسیناسیون به مرحله‌ای برسد که همه مردم واکسن تزریق کنند و ما نیز مانند بسیاری از کشورها بدون دغدغه مدارس و کارهای خود را به پیش ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام افزود: با توجه به اینکه اول مهر روز پنجشنبه خواهد بوم، سوم مهرماه زنگ نمادین در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار خواهد شد.


11235897
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است