استانی 12:17 - 24 خرداد 1400
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
ایسنا/خراسان رضوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشهد امروز به قطب فناوری در کشور و در خراسان رضوی تبدیل شده است.

مشهد قطب فناوری در کشور و خراسان رضوی است

محمدجواد آذری جهرمی در آئین نکوداشت دست اندرکاران ایجاد شعبه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در مشهد که صبح امروز ۲۴ خرداد ماه در محل اداره کل پست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد با تلاش دست‌اندرکاران امروز به قطب فناوری درکشور و خراسان رضوی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برای تبدیل کردن مشهد به قطب فناوری و ایجاد پارک‌های فناوری اطلاعات دو شهید مدیریتی داشتیم، افزود: ادارات دولتی برای بعضی کارمندان مانند ملک پدری است، به صورتی که وقتی بازنشست هم می‌شوند، باید پسرش جایگزین شود تا نسلش ادامه پیدا کند و از طرف دیگر ساختمان ادارات هم مانند ملک پدری است و اگر مدیری بیاید و ساختمان اضافه کند، مدیر خوبی است اما اگر ساختمانی را بفروشد، لعنت اول و آخر را برای خودش و پدر و مادرش خریده است. ساختار اجرایی برخی ادارات دولتی در ایران چنین است. در بعضی از دوره‌ها بنا به نیاز، ظرفیت‌هایی در کشور ایجاد شده است، مانند دهه ۶۰ و ۷۰ که در هر جایی یک مدرسه و دانشگاه ساخته شد و در یک بازه زمانی هم نهضت ساختمان‌سازی در کشور بوده که اکنون دیگر کارایی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مخابرات در تهران ۸۰ مرکز دارد. در زمانی شبکه سیمی بوده و نیاز به این ساختمان‌ها شاید وجود داشته اما الان فیبرنوری آمده است و دیگر نیازی نیست ولی کسی جرأت ندارد به این ساختمان‌ها چپ نگاه کند. در بازدیدی که در گذشته از مشهد داشته‌ام، از ساختمان‌هایی بازدید کردیم و متوجه شدیم دو مرکز به‌عنوان انبار وسایلی هستند که از آن‌جایی که وسایل ملک پدری هستند باید تا ابد این وسایل می‌ماندند!. نامه‌ای نوشتیم تا این بخش‌ها که موش هم به آن‌ها رخنه کرده بود پاکسازی شده و در اختیار ایجاد پارک فناوری اطلاعات قرار بگیرند.

جهرمی افزود: پس از بازگشت به تهران، مدیرکل پست خراسان رضوی نامه‌ای تند را به استاندار وقت خراسان رضوی، بازرسی کل کشور و ... نوشته بود تا از واگذاری یک طبقه از ساختمانش که قرار بود پارک فناوری اطلاعات شود جلوگیری کند و ناچار شدیم برای پیشبرد کار و عملیات این مدیر را عزل کنیم. ساختمان دیگری هم برای پست بانک بود که مدیر مربوطه آن مرکز هم بنا به همین دلیل عزل شد. خلاصه برای این که این مرکز به این جایی که الان رسیده برسد، ۶ ماه کار اجرایی و یک سال سوهان اعصاب با برخی مجموعه‌هایی که تفکر سنتی داشتند، داشتیم .

خبر در حال تکمیل است...


11104566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است