فرهنگی‌هنری 10:39 - 08 آذر 1401

هفت عنوان دفاع‌مقدسی رونمایی شد/از بوی شیرین فرهاد تا داوِت

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی و بازنمایی «فرزندان خمینی ۴» که شامل دو بخش مجزای رونمایی از هفت عنوان کتاب تازه منتشر شده و بازنمایی از ۱۰ عنوان کتاب از تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات روایت فتح به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، در روز یکشنبه ۶ آذرماه با حضور خانواده‌های معزز شهدا، نویسندگان و برخی از مدیران فرهنگی و هنری کشور در ساختمان اقشار سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدای مراسم، مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح ضمن خوشامدگویی به خانواده معزز شهدا و با گرامیداشت یاد و خاطر سید شهیدان اهل‌قلم و معرفی مختصر هریک از کتب مربوط به این مراسم با اشاره به مأموریت انتشارات روایت فتح گفت: چه زیبا بیان کرده است سید شهیدان اهل‌قلم که هرکس کشته شود از برای نگه‌داشتن دین و مال و اهل خود شهید است اما شهادت پایان راه نیست یقیناً آغاز راه دیگری است. آغاز یک مأموریت جدید برای آنان که ماندند. برای من، برای شما و برای ما، برای رساندن پیام عزت و آزادی به قلب جهان تشیع به آن‌سوی مرزها به اقصی‌الارض. مأموریت انتشارات روایت فتح در پس محاوره پیام آزادگی شناساندن مرام و مسلک و تفکر بزرگ مردانی چون شهدا و ایثارگران است، مردانی که بر سر عهدشان باخدا تا پای جان ماندند، مردانی که مظهر استقامت بودند و صلابت؛ مظهر ایمان بودند و نجابت.

در ادامه این مراسم یحیی نیازی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس و عضو شورای سیاست‌گذاری انتشارات روایت فتح با اشاره به وضعیت کنونی و نقش روایت فتح در این شرایط گفت: حوزه فرهنگ و اندیشه یک حوزه بسیار ظریفی است. شاید یکی از موضوعاتی که امروز مجموعه‌ای مثل روایت فتح, این یادگار ارزشمند شهید آوینی باید در نظر بگیرد تا بتواند نقش خودش را در حوزه فرهنگ ایفا و فلسفه وجودی و هویت اصلی خودش را حفظ و تقویت کند، توجه به کادر سازی و حفظ سرمایه انسانی است. اینکه تعدادی از بزرگواران و عزیزان تلاش می‌کنند تا آثار فاخری را تولید کنند سر جایش بسیار مغتنم و محترم است اما باید این دایره نیروی انسانی را وسعت ببخشید.

وی افزود: ما در جنگ نرم و جنگ شناختی هستیم، در جنگ ترکیبی، جنگ روایت‌ها و اراده‌ها و هرروز و هرلحظه در این ماجراها اتفاقات خاص خودش می‌افتد و اگر مجهز نباشیم و نیروی متخصص لازم را تربیت نکنیم نمی‌توانیم خیلی امیدوار باشیم لذا در کنار کارهای فاخر و قابل‌تحسین و کارهای بزرگی که انجام می‌شود توجه به سرمایه انسانی را باید در دستور کار قرار داد درست مانند دوران دفاع مقدس که زیربنای تمامی کارها توجه به سرمایه‌های انسانی داخل کشور مانند شهید بروجردی، شهید باقری، شهید تهرانی مقدم بود. همان‌هایی که در کوران شدید دفاع مقدس آمدند و استعدادهایشان را به منصه ظهور گذاشتند و به‌رغم اینکه دوره‌های نظامی را نگذرانده بودند جزو نوابغ فرماندهی و هدایت میدان‌های نبرد شدند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس همچنین با اشاره به جریان ساز بودن و ماندن روایت فتح و هم‌چین ساری و جاری شدن تفکر بسیجی در اقدامات و تصمیمات نیز گفت: ما اگر به تفکر بسیجی برگردیم و به‌مانند روزهای دفاع مقدس و به‌مانند شهدای عزیزمان در محور مقاومت عمل کنیم به‌راحتی از همه این مسائلی که وجود دارد عبور خواهیم کرد. امروز روایت فتح یکی از مجموعه‌های موفقی است که در حال تلاش است، فلسفه وجودی روایت فتح علاوه بر روایت فتوحات انقلاب اسلامی روایت تمامی اندیشه دارانی است که دل درگرو تفکر بسیجی دارند و پیرو اندیشه ناب امام خمینی (ره) هستند. ازجمله کارهایی که روایت فتح همانند زمان شهید آوینی باید دنبال کند این است که به جریان سازی خود ادامه دهد و در یک نقطه توقف نکند، درست همانند روزهای ابتدایی‌اش که با طرحی نو جریان سازی کرد.

در این مراسم یاد و خاطره نخبه شهید سید فریدالدین معصومی از شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ که با تجلیل از پدر بزرگوارشان گرامی داشته شد همچنین در ادامه مراسم و با حضور سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار دهقانی مدیرعامل مؤسسه رزمندگان اسلام، سردار علی ناظری معاون نشر و ادبیات دفاع مقدس سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج، کریم خوشمرام معاون هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح از خانواده معزز شهدا و نویسندگان و محققان کتاب‌های بخش بازنمایی تجلیل و ۷ عنوان کتاب (بوی شیرین فرهاد نوشته طاهره کوه‌کن، آوریل ۳۰۱۵ نوشته مریم شیدا، چهل روز انتظار نوشته مونس عبدی‌زاده، داوت نوشته زهرا سلحشور، بخور نخور نوشته محمد حسن‌زاده و آب برای ماهی‌هاست نوشته محسن عیوضی) رونمایی شد.


11750851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است