علمی فناوری 14:14 - 16 خرداد 1402

اسپیس ایکس محموله باری به ایستگاه فضایی بین المللی برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، در همین راستا یک موشک فالکون۹ همراه کپسول رباتیک دراگون در ساعت ۱۵و ۴۷ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

۹ دقیقه بعد بوستر اول فالکون ۹ به زمین برگشت و در نقطه مورد نظر روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در نزدیکی ساحل فلوریدا فرود آمد. این نهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

بوستر بالایی فالکون۹ کپسول بی سرنشین دراگون را طبق برنامه ریزی ۱۲ دقیقه بعد به مدار پایین زمین برد. فضاپیما پس از سفری ۱۸ ساعتی به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد و امروز ساعت ۹:۵۰ دقیقه به وقت گرینویچ کنار آن پهلو می گیرد.

دراگون حامل ۳ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم ذخایر تحقیقات علمی و مایحتاج خدمه ایستگاه فضایی بین المللی است. تاخیر در پرتاب کپسول سیگنوس شرکت نورتروپ گرومن به نام NG-19 به ایستگاه فضایی بین المللی سبب شد ناسا مقداری از محموله های آن ماموریت را همراه کپسول دراگون به فضا بفرستد تا از کاهش بیش از حد ذخایر ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری کند.

کرت کوستلو محقق ارشد ایستگاه فضایی بین المللی ناسا در کنفرانس خبری پیش از پرتاب کپسول دراگونCRS-28 گفت: مجبور شدیم تاخیرهای کپسول سیگنوس به ایستگاه فضایی بین المللی را جبران کنیم. بنابراین ما مقدار بیشتری تجهیزات لوجستیکی برای خدمه ارسال می کنیم که نیاز آنها را تا پایان سال تامین می کند.

در کپسول جدید پروژه های تحقیقاتی جدید همراه مواد دیگر برای ادامه ۳۰ پروژه ارسال می شوند. علاوه برآن چند ماهواره کیوب ست نیز همراه کپسول دراکون به فضا رفتند اما بیشتر آنها پروژه های دانش آموزی متعلق به برنامه کیوب ست آژانس فضایی کانادا هستند. همچنین محموله ای متعلق به شرکت هوافضای آمریکا با شرکت آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی به نام «مون لایتر» در این سفر به فضا رفته که پلتفرمی برای چالش هک امنیت سایبری مبتنی بر فضا را فراهم می کند.


11908774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ان‌ویدیا از یک تراشه هوش مصنوعی رونمایی کرده که برخی پردازش‌ها را با سرعتی ۳۰ برابر نمونه قبلی انجام می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح نکات قابل توجه در خرید آجیل، بر تازه و سالم بودن این اقلام، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بسته اینترنت ۵ گیگابایتی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی دولت به تمامی مردم عزیز هدیه داده می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عین اللهی، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نکاتی را در مورد روزه داری بیماران دیابتی عنوان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مخابرات ایران در مناطق مخابراتی خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آماده‌باش کامل اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل دودلز طرح لوگوی جدیدی را برای نوروز ۱۴۰۳ منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقالات علمی مرتبط با روزه داری معرفی و بررسی شدند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» افرادی که مبتلا به کم‌وزنی هستند، اما توانایی روزه گرفتن دارند با رعایت نکاتی می‌توانند از کاهش وزن خود جلوگیری کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در بهار علائم آلرژی فصلی همچون عطسه، سرفه، آبریزش بینی و خارش چشم‌ها در بسیاری از افراد بروز می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است