سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

حجت الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدارس استثنایی کاملا همسو با مدارس عادی در حوزه تامین نیروی انسانی، فضا، توانمندسازی و آمادگیهای روانی در بخش همکاران و خانواده اقداماتی انجام دادند و اقدامات خاصتری صورت گرفته؛ بهعنوان مثال در تابستان تقریبا ۲۵۰۰ نفر از همکاران در دورههای تخصصی توانمندسازی شرکت کردند.
وی افزود: معلمان جدیدالاستخدام را نیز در دوره بدو استخدام شرکت دادیم و جلسات ویژه توانمندسازی مدیران را نیز برگزار کردیم؛ درخصوص تامین معلم برای مدارس استثنایی که تقریبا ۴ هزار نفر کمبود داشتیم اکنون با تلاش همکاران سازمان آموزشوپرورش استثنایی و همکاران استانها، دغدغه بسیار کمی در این خصوص داریم و انشاءالله با شروع سال تحصیلی مدارس و کلاسهای درس، معلم مربوطه در همه گروههای معلولیت را خواهند داشت.
او ادامه داد: درخصوص آمادهسازی فضاها و شادابسازی آنها نیز مانند مدارس عادی عمل کردهایم و برگزاری نشستهایی را با خانوادهها پیشنهاد دادهایم که با شروع سال تحصیلی در استانها برگزار شود و سعی داریم مشارکت خانواده را به بالاترین سطح برسانیم.
الماسی به مهمترین اقدام صورتگرفته توسط سازمان مدارس استثنایی درخصوص پروژه مهر اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پروژه مهر، غربالگری و سنجش پیش از ورود نوآموزان شش ساله است که تقریبا ۹۹ درصد غربالگریها انجام شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اذعان کرد: در ۳۰ خردادماه سنجشها به اتمام رسیده است و نتایج به دست آمده از آن، در حال تحلیل و بررسی است تا بتوانیم از آن دادهها برای تربیت بهتر دانشآموزان استفاده کنیم؛ بطور کلی مدارس استثنایی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید آماده حضور دانشآموزان هستند.
12094042
مهمترین اخبار علمی فناوری











