استانی 13:33 - 08 آذر 1399
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
ایسنا/کرمان مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در استان کرمان در پیک کنونی ۷۶ درصد افزایش را نسبت به پیک اول داریم. ضمن اینکه ما پیک اول را نسبت به کشور به شکل جدی نداشتیم و اکنون رسما پیک دوم را داریم .

کرمان رسما در پیک دوم کروناست نه پیک سوم!

دکتر"نوذر نخعی" ظهر امروز هشتم آذرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: کشور ما از جهت تراکم دو هفته ای تعداد بیماران نسبت به جمعیت، بین درجه دو و سه از هفت درجه تعریف شده در دنیا قرار دارد.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در سطح کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۵۶ نفر مورد قطعی فوت داشته ایم و آمار استان کرمان مانند کشور است اما در تعداد موارد مثبت در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر عدد استان از کشور بالاتر است.

نخعی تصریح کرد: عدد مرگ و میر در استان کرمان علی رغم افزایش ابتلاء، بالاتر از کشور نیست و نشان می دهد اقدامات درمانی و بیمارستان ها به نسبت خوب است اما روند افزایش ابتلاء که مربوط به اقدامات پیشگیرانه است، نشان می دهد باید در پیشگیری همچنان جدی تر جلو برویم.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در پیک فعلی عدد مرگ و میر نسبت به پیک های قبلی خیلی بالاتر است و نزدیک به ۵۰۰ مرگ روزانه در کشور رسید که خوشبختانه رو به کاهش است.

وی اظهار کرد: بین هشت تا ۱۲ روز بعد از آغاز اقدامات، مرگ و میرها و موارد بستری کم می شود و این موضوع قطعی بوده و نشان می دهد موارد کاهش تصادفی نیست و حاصل تلاش های مختلف و رعایت های مردم است و این ما را امیدوار می کند اگر همان اقدامات باشد و برخی موارد تشدید شود، شاهد کاهش ابتلاء و مرگ و میر و منحنی آمار خواهیم بود.

نخعی تصریح کرد: در استان کرمان در پیک کنونی ۷۶ درصد افزایش را نسبت به پیک اول داریم. ضمن اینکه ما پیک اول را نسبت به کشور به شکل جدی نداشتیم و اکنون رسما پیک دوم را داریم .

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان اظهار کرد: لغو گردهمایی های کوچک مانند رستوران و میهمانی ها، مراسم ترحیم، عروسی و ...، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، محدودیت مرزی و پیشگیری از گسترش بیماری از یک کشور به کشور دیگر، لغو تجمع های انبوه، افزایش دسترسی به ماسک و سایر وسایل پیشگیری، آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی از جمله اقدامات اثربخش دولت ها برای مهار شیوع کرونا در سطح دنیاست.

انتهای پیام


10830657
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است