استانی 09:41 - 28 خرداد 1403
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: بحث انتخابات ملی، فراقومی و فرامذهبی است و اگر حضور پر شور نباشد و انتخاب اصلح نباشد، زیان آن به همه مردم می رسد.

بحث انتخابات ملی، فراقومی و فرامذهبی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در زاهدان، اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی دل بریدن از همه وابستگی‌های دنیایی و رهایی از وسوسه شیطان است.

امام جمعه زاهدان ضمن تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان افزود: عید قربان عید از خودگذشتگی، عید تمرین بریدن دل از همه دلبستگی‌های دنیا و عید رهایی از وسوسه شیطان است که ابزار وسوسه گری شیطان همین مطامع دنیوی است و قربانی کردن در این روز یک نماد است تا انسان نفس اماره و هواهای نفسانی خود را در درگاه الهی قربانی و اظهار عبودیت و بندگی کند‌.

محامی بیان کرد: اگر خداوند متعال امر کرده که حاجیان قربانی کنند بر اساس سنتی است که از حضرت ابراهیم(ع) باقی مانده و هدف از این کار دستیابی به تقواست و در آیه قرآن آمده است: "لَنْ یَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا" این قربانی که شما می‌کنید گوشت و خون آن به خدا نمی‌رسد و آنچه به خدا می‌رسد تقوا و پاکی شماست که در این صورت انسان می تواند نردبان تقوا را بالا برود و عروج کند.

وی ادامه داد: این وجود پاک که خداوند در قرآن کریم از این وجود های ما به عنوان کلمه طیبه یاد می‌کند و می‌فرماید این وجودهای پاک هستند که به سوی خدا بالا می‌روند و آنچه این وجودهای پاک را بالا می‌برد عمل صالح است و انسانی که با پرهیز از گناه وجودی پاک دارد با عمل صالح بالا می‌رود به خدا می‌رسد و تبدیل به یک وجود خدایی می‌شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حدیث قرب نوافل خداوند بیان فرموده است که بنده من با انجام واجبات و مستحبات به جایی می رسد که وجودش تبدیل به یک وجود خدایی می‌شود و من زبانی می‌شوم که با آن سخن می‌گوید، چشمی که با آن می بیند، و دستی که با آن کار می‌کند و وجودی خدایی دارد و عید سعید قربان تمرین این گونه شدن است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نماز عید سعید قربان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی حضور در عرصه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی و حضور پر شور در عرصه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زاهدان افزود: امروز عید است اما جامعه اسلامی عزادار مردم مظلوم غزه و فلسطین است و امیدواریم خداوند با نظر لطف و رحمت خود به این مردم یاری رسانده و جبهه مقاومت را پیروز گرداند و رژیم غاصب صهیونیستی را نابود کند.

محامی گفت: همچنین امیدواریم خداوند با نظر لطف و رحمت خود به جامعه و کشور ما نظر بیفکند و دل‌های مردم ما را برای حضور پر شور در انتخابات و انتخاب اصلح هدایت نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه در یک واقعه رئیس جمهور عزیز خود را از دست دادیم و به همین علت انتخابات زودرس ریاست جمهوری را در پیش داریم.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: ما برای حضور پر شور در انتخابات حجت‌های موجه داریم و حجت موجه ما کلام امامین انقلاب است که همواره بر حضور پر شور در انتخابات تاکید دارند و حجت دیگر ما حساسیت دشمنان است که در تلاشند تا در دل مردم تردید ایجاد کنند و مانع حضور آن‌ها در انتخابات شوند و این یعنی ما برای شرکت و حضور در انتخابات وظیفه داریم چرا که انتخابات پر شور در حفظ استقلال، امنیت و زمینه سازی برای رشد و آبادانی کشور بسیار موثر است و اگر این گونه نبود دشمن ا حساسیت به خرج نمی داد.

وی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که دشمن هر دستوری داد باید با آن مخالفت کنید و از هر کاری که شما را نهی کرد آن را انجام بدهید.

مصطفی عنوان کرد: ما چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم و هر وقت حضور پر شور مردم را در عرصه‌های دفاع از اسلام، انقلاب و انتخابات را داشتیم دل‌های دوستان انقلاب در داخل و خارج کشور گرم و امیدوار شد و دشمنان داخلی و خارجی نا امید شدند‌.

وی افزود: ما تجربه کردیم که انتخاب اصلح با غیر اصلح فرق می‌کند و دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی عزیز را تجربه کردیم و در کل کشور و استان خود هر روز طرح و پروژه‌ای در عرصه‌های مختلف در حال اجراست و افتتاح می‌شود و برای همین است که فرق می‌کند که یک دولت خدمت گذار و خستگی ناپذیر انتخاب شود و پشتوانه قوی داشته باشد یا اینکه چنین کسی نباشد و پشتوانه قوی نداشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بحث انتخابات ملی، فراقومی و فرامذهبی است و سود آن برای همه مردم ایران از هر قوم و مذهب است و اگر حضور پر شور نباشد و انتخاب اصلح نباشد زیان آن به همه مردم می‌رسد و در این جهت قومیت و مذهب دخالتی ندارد.

وی گفت: دو قطبی سازی بین اقوام و مذاهب به مصلحت جامعه و حتی مصلحت همان قوم و مذهب نیست از این جهت که ممکن است گاهی برخی در لباس خیرخواهی شعار دفاع از یک قوم و مذهب را بدهند که این ایجاد تفرقه و دو قطبی سازی به کل جامعه آسیب می‌زند اما کسی که بیشتر ضرر می‌بیند همان گروه اقلیت است، چرا که پشتوانه حمایت اکثریت را از دست می‌دهد لذا همه باید هوشیار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید در انتخابات حضوری پر شور و انتخابی اصلح داشته باشیم و کسی را انتخاب کنیم که سرباز ولایت، اخلاق مدار، مردمی، خدمتگذار و خستگی ناپذیر باشد و خود را بالاتر از مردم نداند و از خدمتگذاری به مردم بدون هیچ منتی لذت ببرد و بتواند منویات مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برساند و جامع عمل بپوشاند.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره تذکر، هشدار و فرمایشاتی دارند و نقشه راه ما را ترسیم کرده‌اند، اما متاسفانه گاهی کمتر به آن توجه می‌شود و عقب ماندگی‌ها و چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم از همین جهت است.

انتهای پیام/


12064315
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۶ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۴ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۴ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم ممنوعیت‌های جدی که در دولت قبل برای واردات ماشین‌آلات معدنی ایجاد شده بود را برداشت و اکنون معدن‌کاران می‌توانند با سهولت ماشین‌آلات معدنی را وارد کشور کنند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۳ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنج‌شنبه ۳۱ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش میگو در 13 سایت ساحلی استان گفت: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی نقاط مختلف ساحلی استان ذخیره شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از جرائم، رفع اختلافات و کاهش پرونده های ورودی به دادگستری گفت: سال گذشته 235 فقره پرونده قصاص نفس با گذشت اولیای دم به سازش ختم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل شیلات لرستان از ثبت رکورد پرورش و تولید خاویار در این استان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است