ورزشی 06:18 - 05 مرداد 1400

مرلو: توکیو را با هیچ المپیکی مقایسه نکنید/ به زندگی برمی‌گردیم

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، به بهانه المپیک و برگزاری سی و دومین دوره آن، علاوه بر ورزشکاران صاحب سهمیه و مربیان شان، افراد مرتبط دیگری هم به توکیو سفر کرده اند تا این رویداد که خاص و استثنایی تر از همیشه در حال برگزاری است را از نزدیک تماشا کنند.

از جمله این افراد «جیانی مرلو» است، رئیس ایتالیایی انجمن ورزشی نویسان جهان (ایپس) که یکی از افراد با بیشترین تجربه حضور در ادوار مختلف بازی های المپیک به حساب می آید.

با احتساب بازی های المپیک توکیو که در حال برگزاری است و «جیانی مرلو» هم در آن حضور دارد، وی ١٢ دوره حضور متوالی در ادوار مختلف بازی های المپیک تابستانی را تجربه کرده است. اگر تجربه ١٢ دوره حضور متوالی در ادوار مختلف بازی های المپیک زمستانی را هم در نظر بگیریم، وی در مجموع حضور در ٢٤ دوره بازی های المپیک را تجربه کرده است.

رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان با این تجربه گسترده از المپیک می گوید که بازی های ٢٠٢٠ قابل مقایسه با هیچ یک از دوره های دیگر بازی ها نیست چون مسائل و مشکلاتی در جریان بازی ها وجود دارد که به خاطر کرونا است.

وی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو به مشکلاتی که برای پوشش خبری این دوره بازی ها ایجاد شده هم اشاره کرد اما در عین حال گفت اینکه تصمیم به برگزاری بازی ها گرفته شد قطعا بهتر از تصمیم برای لغو آن بود.

* خبرنگار اعزامی مهر به توکیو: بالاخره المپیک با همه ابهاماتش و حرف های ضد و نقیض مبنی بر لغو آغاز به کار کرد، روند برگزاری بازی ها و میزبانی های ژاپنی ها را چطور می بینید؟

- جیانی مرلو، رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان: ژاپنی ها سردرگم هستند با این وجود تلاش می کنند بهترین کار را انجام دهند. سازماندهی بخش های مختلف خیلی خوب است.

* مشکل و کمبودی در میزبانی و برگزاری بازی ها وجود ندارد؟

- در بخشی مثل حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد. نه اینکه حمل و نقل ایراد داشته باشد، بلکه منظورم این است که تعداد اتوبوس هایی که باید در اختیار باشد کم است. خبرنگاران نیاز دارند مدام بین سالن ها در رفت و آمد باشند اما ناکافی بودن تعداد اتوبوس ها باعث می شود که در این مسیر به مشکل بخورند.

* در مجموع این دوره بازی های المپیک را نسبت به دیگر ادوار بازی ها چطور می بینید؟

- المپیک توکیو را نباید با هیچ المپیک دیگری مقایسه کرد چون شرایطی که برای این المپیک وجود دارد هیچ زمان دیگری وجود نداشته است. المپیک این دوره تحت تأثیر کرونا برگزار می شود و این موضوع شرایط خاصی را ایجاد کرده است. شرایطی که در همه دنیا وجود دارد. ما کرونا را در همه کشورهای دنیا می بینیم و حالا مردمی از همه این کشورها دور هم جمع شده اند تا المپیک را برگزار کنند. پس توکیو را با هیچ المپیک دیگری مقایسه نکنید.

* به موضوع کرونا و برگزاری المپیک همزمان با پاندمی این ویروس اشاره داشتید، بهتر نبود در این شرایط بازی ها اصلا لغو می شد؟

- نه اصلا؛ تصمیم برای برگزاری بازی های توکیو بسیار بهتر از لغو این رویداد بود. همیشه مشکلات زیادی وجود داشته و اگر قرار بود با هر مشکل و مانعی، بشر تصمیم به لغو کاری که می خواسته انجام دهد، بگیرد که هیچ چیز جدیدی در طول تاریخ کشف نمی شد و همچنان مردم در شرایطی مثل شرایط باستان زندگی می کردند.

* به عنوان رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان پوشش خبری این دوره بازی ها در این شرایط استثنایی و فعالیت رسانه و نمایندگان شان را چطور می بینید؟

- طبیعتا پوشش خبری این دوره بازی های المپیک سختی های خاص خود را دارد. ارتباط بین خبرنگاران و ورزشکاران خیلی کمتر از گذشته است و این موضوع روی کار رسانه تاثیر می گذارد اما چیزی که قطعی است، اینکه ما دوباره به شرایط کاری قبل بر می گردیم.

* به همه مواردی که المپیک توکیو را خاص و استثنائی کرده باید غیبت تماشاگران و جای خالی آنها در ورزشگاه ها را هم اضافه کرد، نظر شما چیست؟

- یکی از مشکلاتی که این بازیها دارد، غیبت تماشاگران است، این موضوع بر همه چیز اثر می گذارد. تصور کنید که ورزشکاری پیروز می شود اما هیچ کسی در سالن نیست که پیروزی اش را با او شریک شود و کنارش خوشحالی کند، او فقط مربیانش را می بیند. البته این را هم نباید نادیده بگیریم که همان ورزشکار شاید از نزدیک حضور تماشاگران را حس نمی کند اما می داند که میلیون ها مردم از سراسر دنیا او را می ببینند.


11163219
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است