سیاسی 13:04 - 19 بهمن 1401

۶۹۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت گزارش‌های متعددی از سوی بخش‌های مختلف اجرایی ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دستگاه‌های مختلف گزارشات مفصلی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، مسکن، انرژی و ورزش انجام شده و پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر افتتاح شده، ارائه کردند.

وی با بیان اینکه امروز جشنواره کتاب سال را با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، به موضوع امدادرسانی به مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه اشاره کرد و افزود: وزارت خارجه، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور گزارشات خوبی از کمک‌های بشردوستانه‌ای که هلال احمر و سایر مجموعه‌های عمومی و مردمی برای کشورهای زلزله همسایه ارسال کردند را ارائه دادند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این کمک‌ها بیشتر با محوریت درمانی، پزشکی و امداد در جهت شناسایی هرچه سریع‌تر کسانی که زیر آوار مانده‌اند صورت گرفته است.

بهادری جهرمی عنوان کرد: از جمله مصوبات امروز هیئت وزیران، تصویب تخصیص بودجه‌ای به منطقه خوب بود که این تصویب پیرو گزارشی که در جلسه گذشته با حضور استاندار آذربایجان غربی درباره زلزله خوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بحث و بررسی‌های کارشناسی درباره این گزارش در مجموعه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، اظهار کرد: امروز در نهایت هیئت وزیران با اختصاص ۶۹۵ میلیارد تومان کمک‌هزینه برای جبران خسارات زلزله موافقت کرد. این مبلغ برای حوزه‌های مختلف از جمله بازسازی و ساخت و ساز مسکن‌های تخریب شده، بازسازی اماکن عمومی مثل مدارس یا درمانگاه‌ها و همچنین کمک برای تأمین ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: امید است این مبلغ به سرعت در اختیار استان قرار بگیرد. البته پیش از این تنخواهی به استان تعلق گرفته بود. تخصیص مبلغ ۶۹۵ هزار میلیارد تومان برای آن است که بتوانیم خسارات سه زلزله اخیر در این منطقه را به سرعت جبران کنیم.


11808876
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است