سیاسی 12:11 - 13 تیر 1403
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر ۱۵ سال ۳۲ درصد و ازدواج دختران زیر ۱۸ سال ۲۵ درصد کاهش داشت.

در دولت سیزدهم ازدواج دختران زیر ۱۵ سال، ۳۲ درصد کاهش یافت

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مسائلی که در اذهان جا می‌انداختند این بود که این دولت سیزدهم می‌خواهد زنان را از فعالیت اجتماعی بازدارد و به خانه بازگرداند. تسهیلات مشاغل خانگی که ۸۰ درصد آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود در دولت سیزدهم ۲۵ برابر شده است. معاونت برای اینکه این قانون را به مرحله اجرا درآورد سعی کرد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دادن طرح‌هایی همچون طرح حمایت از دهه شصتی‌ها که مشکل مسکن، اشتغال و .. داشتند را حل کند.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش والدین طرح ملی دیگر بود که طرح زندگی و بالندگی را پوشش دادیم که فرزندان را با سبک زندگی صحیح آشنا شوند. در مساله مسکن لایحه ۴ قلو‌ها و بعد ۴ فرزندی‌ها را پیگیری کردیم که تاکنون ۷۵ هزار نفر از خانواده‌های پر جمعیت زمین رایگان دریافت کرده‌اند. پنج حرکت برای زنان سرپرست خانوار انجام شد. پنجره واحد به منظور انجام تلاش‌ها به صورت منسجم، صندوق ضمانت سرپرست خانوار، بازارچه‌های فروش که در سفر‌های استانی به تصویب رسید، قرارداد بازارچه مجازی و تسهیلات ویژه و تسریع مجوز‌ها که موجب شد بسیاری از مشکلات کارآفرینی این بزرگواران مرتفع شود.

خزعلی تاکید کرد: در ستاد ملی زن و خانواده ۶ مصوبه داشتیم. مکررا ذکر کردند که دولت می‌خواهد کودک همسری را رواج دهد. ازدواج دختران زیر ۱۵ سال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۳۲ درصد کاهش داشت. ازدواج زنان زیر ۱۸ سال در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است. همه این‌ها نشان می‌دهد که دولت تلاش می‌کند که از زنان و کودکان حمایت ویژه داشته باشد.


12069621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان گفت: رئیس جمهور منتخب قدردان حضور مردم باشد و تلاش‌های موثری در جهت حل مسائل کشور بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در پاریس در ارتباط با ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: انتخابات در فرانسه دو ساعت تمدید شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید مدت زمان اخذ رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متین فر در ارتباط تلفنی با ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: مشارکت در انتخابات در حوزه‌های رای انگلیس افزایش داشته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از چهره‌های مطرح جبه اصلاح طلبان در دور دوم انتخابات ۱۴۰۳ شرکت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کروبی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان گفت:. مشارکت در انتخابات بالا است و امیدواریم که تا پایان وقت این روند ادامه یابد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت:دولت آینده، دولت همه مردم ایران است و امیدواریم نخبگان و شایستگان هم به دولت آینده کمک کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی از تمدید ساعت اخذ رای خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: تا به این لحظه گزارش‌ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و در کمال امنیت است و امیدواریم تا پایان رأی گیری و شمارش آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب شاهد همین نظم و امنیت در سراسر کشور باشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است