علمی فناوری 13:48 - 19 اردیبهشت 1400
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی::
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه با این تفاهم نامه شبکه فناوری دو دانشگاه با دیسیپلین های متفاوت به یکدیگر متصل می شوند، افزود: ما در این تفاهم نامه به دنبال مهارت آموزی منجر به نوآوری و کارآفرینی هستیم. زیرا  وجود مراکز تخصصی کاربردی، از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

به دنبال مهارت آموزی منجر به نوآوری و کارآفرینی هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی و کاربردی با بیان اینکه این شبکه(شبکه فناوری) منطبق بر اصول و قوانین حاکم بر پارکهای علم و فناوری نسل سوم و چهارم بنا نهاده شده است، اظهار کرد: این شبکه بستری تعاملی و بین رشته ای را در کشور برای ایجاد و توسعه فناوری، نوآوری، بهبود سبک زندگی و اثرگذاری پایدار بر اقتصاد کشور فراهم می آورد.

وی ادامه داد: گسترش مراکز، توسعه جذب واحدها و هسته های فناور، توسعه زیرساختهای فیزیکی، تدوین قوانین و دستورالعملها و زیرساخت ها، شبکه سازی با دانشگاهها صنایع سازمانها و نهادها و اجرای کمپین های تبلیغاتی از شیوه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای دستیابی به شبکه فناوری گسترده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دستیابی به اهداف را منوط به تحول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت ایجاد پارک نسل چهارم دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی به آن از طریق توسعه نواحی نوآوری دانشگاه تهران امکانپذیر است.

دکتر زارعی هدف از انعقاد این قرارداد را ایجاد پلی بین صنایع سنتی و فناوری های نوین برشمرد و افزود: دنیا در قرن ۲۱ با تغییر زاویه دید و پذیرش دیسیپلین های مشخص رشد خود را در انقلاب صنعتی چهارم و پنجم تعریف کرده است در دانشگاه تهران هم برنامه ریزی برای ایران انجام شده است که از جمله این اید ه ها ایجاد شهر دانش است.

وی ایجاد شبکه فناوری دانشگاه تهران را از پروژه های پیشران پارک علم و فناوری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: ایجاد نواحی نوآوری از دیگر پروژه های پیشران دانشگاه تهران است که در پارک علم و فناوری این نواحی شکل گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران از نخستین پردیس های دانشگاه تهران است که وارد این شبکه می شود، افزود: در این راستا از ظرفیتهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی با ۲۰۷ مرکز نوآوری، بیش از ۴۵۷ رشته تخصصی، ۶۰۱ مرکز نوآوری و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو با تجربه کار مفید استفاده می شود.

دکتر زارعی با بیان اینکه در راستای امضای این تفاهم نامه و در فاز نخست از ظرفیت های نیروی انسانی تکنولوژیسست صنعتگر و کارآفرین بهره برداری می شود، گفت: ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی، تاکید بر بومی گزینی، توسعه آموزشهای شایستگی محور و شغل مدار و متناسب با نیازهای مشاغلین و جویندگان کار، حمایت از محققان مدرسان و دانشجویان و توسعه نوآوری های کارآفرین در بین صنایع خرد کوچک و متوسط از رسالتهای دانشگاه جامع علم کاربردی است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.

وی یادآور شد: از برنامه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای این تفاهم نامه انتخاب مراکز علمی برای اجرای برنامه، انتخاب اساتید و مهارت آموزان، برنامه ریزی مهارت آموزی انجام آموزش و ارائه گواهینامه مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی و کاربردی به فارغ التحصیلان است.

در حاشیه این مراسم دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به ایسنا گفت: دانشگاه تهران دانشگاه جامع و مادر در کشور است که همه رشته های تخصصی در آن آموزش داده می شود دردانشگاه جامع علمی کاربردی هم تنوعی از مراکز علمی، رشته و بنگاههای اقتصادی وجود دارد که از آن جمله ماشین سازی تبریز تا مرکز فرهنگ و هنر است که می توان از ظرفیت دانشی و اجرایی دو طرف استفاده کرد.

وی افزود: برگزاری رویدادهای شتاب، دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت و برنامه های آموزشی بین سطوح تحصیلی را با همکاری دو طرف قرارداد برگزار خواهد شد.

دکتر امید با بیان اینکه اگرچه طرف قرارداد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران است اما از ظرفیتهای کل کشور(۳۱ استان) استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه بیش از ۲۰۰ مرکز نوآوری وجود دارد که هدف از راه اندازی آن ایجاد شرکتهایی برای دانشجویان و دانش آموختگان برای کمک مالی و ایجاد تسهیلات و حمایتها و پشتیبانی های فنی، حقوقی و مالی است تا بدین ترتیب بتوانند ایده های خود را دنبال و کسب و کار کوچک ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری در حوزه آموزش نوآوری کارآفرینانه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه تهران امضاء شد. این تفاهم نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، آموزش تخصص و مهارت روز دنیا در کسب و کارهای موجود کشور، بالا بردن سطح مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان، جذب سرمایه گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی امضا شد.

اجرای دوره های مشترک برای فارغ التحصیلان و دانشجویان و ارائه مدرک معتبر با لوگوی هر دو طرف تفاهم نامه، همکاری و مشارکت در اجرای پروژه های پژوهشی – فناوری داخلی و بین المللی، اجرای برنامه ها و رویدادهای کارآفرینی و فناوری به صورت مشترک و حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید به صورت مشترک از زمینه های همکاری در حوزه فناوری این دو دانشگاه در تفاهم نامه ذکر شده است.

انتهای پیام


11058733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است