استانی 09:18 - 12 آذر 1401

راه مقابله با تهدیدات اجتماعی تقویت سامانه های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح شنبه در جلسه بررسی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مازندران با بیان اینکه تقویت گفتمان سازی فرهنگی در قبال نسل جدید الزام اساسی برای نوسازی و نشاط سیاسی اجتماعی کشور است، گفت: مشکلات حوزه فرهنگ را باید با راهکارهای فرهنگی برطرف کرد.

وی با رد فرضیه بریدن نسل جوان و نوجوان کشورمان از گفتمان انقلاب ادامه داد: نسل جدید دارای فطرت پاک و جستجوگر و دنبال اثبات خود در تحولات اجتماعی است و آرمانخواهی و اسلام خواهی نسل جدید پرشورتر از اول انقلاب است.

معاون استاندار مازندران گفت: مؤلفه‌های اساسی انقلاب بر پایه ارزش‌های دینی در کشور ریشه دوانده و غیر قابل خدشه است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در کشور خاطر نشان کرد: ارزش‌های فرهنگی ما مورد هجوم وسیع شبکه شیطانی استکبار قرار دارد.

سلگی راه مقابله با تهدیدات حوزه فرهنگ را تقویت سامانه‌های فرهنگی و باورهای اعتقادی دانست و افزود: دستاوردهای درخشان دفاع مقدس به عنوان گنجینه مؤثر معنوی نقشه راه عبور از تهدیدات فرهنگی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران گفت: ذخایر ایمانی و فرهنگی کشورمان پشتوانه محکمی در عرصه مقابله با تهدیدات و چالش‌های این حوزه راهبردی محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رویکردهای مدیریتی هم افزا و تعاملی در عرصه فرهنگی افزود: پرهیز از انشقاق و واگرایی در عرصه فرهنگ ضرورت حیاتی است.

سلگی، هماهنگی و وحدت رویه دستگاه‌های فرهنگی در اجرای سیاست‌های محوری دولت را خواستار شد و افزود: سیاست‌های فرهنگی دولت پیشران توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: تأمین نیازهای نوبه نوی فرهنگی در کشور نیازمند روزآمدی و عملگرایی است.

وی با اشاره به بافت فرهنگی قوی و یکپارچه مازندران افزود: حفظ سرمایه‌های فرهنگی مردم دیار علویان مسئولیت خطیر مدیران و کارگزاران عرصه اجرایی است.


11753579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است