اجتماعی 13:48 - 16 شهریور 1403
رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش قابل توجه حجم تردد در جاده‌های کشور به ویژه در مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی و خراسان رضوی خبر داد.

۲۰۱ میلیون تردد جاده ای در یک هفته/ اعمال محدودیت‌های ترافیکی

سردار سید تیمور حسینی گفت: از ۱۰ شهریور تا ساعت ۹ صبح جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳، شاهد افزایش ۸ درصدی تردد نسبت به روزهای عادی بوده‌ایم و این میزان به بیش از ۲۰۱ میلیون تردد رسیده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر در ایام تعطیلات، استان‌های شمالی کشور همچون مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین حجم ورودی خودرو را تجربه کردند، با این حال، در روزهای اخیر و با پایان یافتن ایام سوگواری، موج بازگشت مسافران به شهرها آغاز شده است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، همچنان حدود ۹۰ هزار خودرو در مازندران، ۶۰ هزار خودرو در گیلان و ۳۰ هزار خودرو در خراسان رضوی نسبت به تعداد خودروهای ورودی باقی مانده‌اند، این حجم بالای تردد، موجب ایجاد ترافیک سنگین در برخی محورهای مواصلاتی شده است.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات نسبت به هفته گذشته

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در عین حال، با وجود افزایش حجم تردد، خوشبختانه آمار تصادفات نسبت به هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. بر اساس آمار رسمی پلیس راهور، شاهد ۱۹ درصد کاهش در مجموع تصادفات بوده‌ایم که این کاهش به ترتیب ۱۶ درصد در آمار جانباختگان، ۴۶ درصد در تصادفات جرحی و خسارتی مشاهده شده است.

محدودیت‌های ترافیکی برای روان‌سازی تردد

سردار حسینی در ادامه گفت: به منظور مدیریت ترافیک سنگین و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، پلیس راهور اقدام به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در برخی محورهای پرتردد کرده است، از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به یک‌طرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از شمال به جنوب اشاره کرد که از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده و تا تخلیه کامل ترافیک ادامه خواهد داشت، همچنین، برای افزایش ایمنی تردد خودروهای شخصی، از ورود کامیون‌ها و تریلرها به محورهای هراز، فیروزکوه، جاده قدیم قزوین-رشت، آستارا و اردبیل تا پایان شب ممانعت شده است.

توصیه‌های پلیس راهور

سردار حسینی ضمن تشکر از همکاری شهروندان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از رانندگان خواست تا با صبر و حوصله و رعایت فاصله طولی مناسب، به سفر خود ادامه دهند.

وی همچنین توصیه کرد که پیش از سفر، از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشند.

پلیس راهور با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، از شهروندان خواست تا اخبار مربوط به وضعیت راه‌ها را از طریق رسانه‌های رسمی و کانال‌های ارتباطی پلیس دنبال کنند.

در پایان، پلیس راهور از تمامی هموطنان درخواست کرد تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به حفظ ایمنی خود و سایر رانندگان کمک کنند.


12090030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل خانواده و بانوان سازمان بهزیستی از اصلاح دستورالعمل جامع «حمایت‌های اجتماعی گروه بانوان سرپرست دریافت کننـده خدمات سازمان بهزیستی» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در صورت انتقال پایتخت، شهر تهران از پیوستگی‌های متعدد و پراکندگی ساختمان‌ها نجات پیدا می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود هزار و ۵۰۰ اتوبوس از محل قرارداد با تولیدکنندگان داخلی به ناوگان حمل و نقل در نیمه دوم سال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی حدود ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و شناورسازی ساعات کاری به بهبود جریان ترافیک صبحگاهی کمک می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و انهدام باند بزرگ اجاره کارت‌های بانکی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: معاینه فنی رایگان و خارج از نوبت سرویس مدارس در ۴ مرکز انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سامانه حراج خرده فروشی اموال تملیکی از زمان راه‌اندازی تا مرداد ۱۴۰۳ با برگزاری ۶۵۰ حراج برخط بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کالا را تعیین‌تکلیف کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردارمنطقه ۱۳ تهران از افتتاح و بازگشایی ۴ خانه محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در رفع چالش‌های زیست محیطی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مجوز استقرار در شهر برای فعالیت ون‌کافه‌ها در پایتخت الزامی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از ممنوعیت تردد ناوگان باری و تعطیلی پروژه‌های عمرانی به منظور مدیریت ترافیک اول مهر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است