سیاسی 15:03 - 16 مرداد 1399
عفو یک محکوم محیط زیستی/ آخرین اخبار مرتبط با انفجار در بیروت/ اظهارات هوک درباره تمایل آمریکا به توافق جدید با ایران و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ مرداد ایسنا

قاضی منصوری به خاک سپرده شد/ بازداشت یک مدیر پرسپولیس/ عفو یک محکوم محیط زیستی

به گزار ش ایسنا، آخرین اخبار درباره قاضی منصوری در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه در این باره گفت: جسد وی به خانواده تحویل شد که به استان محل اقامت او منتقل و به خاک سپرده شد. از وضعیت معاینه جسد اطلاعاتی به دست می‌آید، اما بررسی دقیق‌تر این حادثه نیازمند آن است که اطلاعات مربوط از کشور رومانی مانند تصاویر ضبط شده از دوربین هتل محل اقامت و اسناد و نوشته‌هایی متعلق به وی در اختیار ما قرار بگیرد.

غلامحسین اسماعیلی همچنین در مورد احضار مدیران میانی باشگاه پرسپولیس و احضار مدیران عامل پیشین این باشگاه گفت: یک نفر از مدیران میانی این باشگاه به لحاظ تخلفاتی که به وی منتسب شده، توسط همکاران مان احضار و بازداشت شده است و در مورد بازداشت سایر افراد گزارشی به بنده نرسیده است.

وی در ارتباط با تقاضای برخی در ارتباط با مورد عفو قرار گرفتن محکومان محیط زیستی به مناسبت عید غدیر، یادآور شد: این امکان برای همه مجرمان و محکومان است و بستگی به نحوه رفتار محکومان در حبس دارد. در عفو گذشته یک نفر از آن‌ها مورد عفو قرار گرفت.

انفجار بیروت ممکن است باعث پیچیده شدن وضعیت داخلی لبنان شود

تحلیل مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه درباره انفجار بیروت نیز دومین خبر پربازدید بود.

قاسم محبعلی با بیان این که پیش از وقوع این حادثه، لبنان با مشکلات زیادی در داخل کشور رو به رو بود چنان که شاهد برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در این کشور در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی از سوی مردم بودیم، گفت: انفجار اخیر در بیروت و خسارت‌های به وجود آمده در پی این اتفاق ممکن است باعث پیچیده شدن وضعیت داخلی لبنان شود.

دومین هواپیمای حامل کمک ایران وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد

در پی انفجار عصر روز سه شنبه در بندر بیروت که منجر به کشته، زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد ، تعداد زیادی  از کشورها اقدام به ارسال کمک‌های انسان دوستانه به لبنان کردند و  در همین راستا ایران نیز تاکنون دو محموله کمک های انسان دوستانه به این کشور ارسال کرده است.

دومین هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه ایران هم بامداد امروز پنجشنبه  وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد .

دیگر  اخبار مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پیام همدردی کاظم غریب آبادی با مردم لبنان

چالش‌های اساسی لبنان پس از "انفجار بیروت "

انفجار در بیروت تاثیرات منفی جدی در حوزه سیاسی و اقتصادی لبنان دارد

مردم لبنان نسبت به توطئه‌های دشمن صهیونیستی هوشیار باشند

ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم

سخنگوی شورای نگهبان: داغدار شب خونین بیروت هستیم

ایران در کنار دولت و مردم لبنان خواهد بود

وزرای خارجه و بهداشت و رئیس هلال احمر ایران موظف به تماس مستمر با همتایان لبنانی شدند

قدردانی رئیس‌جمهور لبنان از توجه و محبت ملت و دولت ایران

***

به انجام توافقی جدید با ایران تمایل داریم

خبر بعدی اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر تمایل آمریکا برای توافق  جدید با ایران بود.

برایان هوک در یک نشست امنیتی با مطرح کردن ادعاهایی به بیان مواضع دولت آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و انجام شدن یک توافق هسته‌ای جدید با ایران پرداخت و گفت: به پایان رسیدن تاریخ (بندهای) این توافق ادامه می یابد تا اینکه دیگر هیچ توافقی باقی نمانده باشد.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

هفته آینده پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت می بریم

خروج از برجام ما را در وضعیت بدی قرار داده است/ ایران در شرف مذاکره با آمریکا نیست

مخالفت روسیه با قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه دارد

***

در زمینه‌های بسیاری به خودکفایی رسیده‌ایم/ پتروشیمی در ۱۴۰۴ شاهد یک جهش بزرگ خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه امروز شرکتهای دانش‌بنیان ما در همه زمینه‌ها فعالند، اظهار کرد: ما داریم در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی می‌رسیم. اینکه می‌گوییم چگونه تامین ارز کشور را فراهم کنیم یک راهش این است که تولید داخلی را رونق دهیم تا اساسأ به خارج و قطعات خارجی نیازمند نشویم.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم. ما در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی‌مان یک میلیارد دلار بوده و در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده و حالا ما شاهد یک جهش بزرگ تا پایان سال و در سال بعد هستیم که کاری ارزشمند در این زمینه است.

اظهارات روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان‌های بوشهر و لرستان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

اشاره وزیر دفاع آمریکا به برخورد با "تهدید کره شمالی و ایران"

تاکید وزیر دفاع آمریکا مبنی بر این که این کشور برخورد با "تهدیدهای کره شمالی و ایران" را مطابق با استراتژی دفاع ملی آمریکا در دستورکار دارد هم از خبرهای پرمخاطب امروز بود.

انتهای پیام


10655663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و سود هنگفت برده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است