علمی فناوری 23:00 - 21 شهریور 1403
وزیر بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز‌های کشور تطبیق دهیم.

باید از افزایش ظرفیت پزشکی به نفع مناطق محروم استفاده کنیم

محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی، از دانشجویان برجسته و فرهیخته کشور هستند، گفت: هدف ما باید این باشد که به مرز‌های دانش در جهان دست پیدا کنیم و این وظیفه دانشجویان است.

وی افزود: آینده کشور را دانشجویان می‌سازند و ما در تمامی زمینه‌ها دست نیاز و کمک به سوی شما جوانان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی دراز می‌کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تلاش کنیم که علم و دانش مان به سود جامعه باشد؛ هدف ما باید شناسایی نیاز‌های بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیر لازم در حوزه تولید دارو و غذا صورت گیرد.

وی بیان کرد: هر کشوری باید نخبگانش را ارج نهد و از دانش آنها به سود مملکت بهره جوید، در عین حال باید بهترین امکانات و شرایط را برای فعالیت آنان مهیا کند که این موضوع مهم‌ترین راهکار ماندگاری نخبگان است.

وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به مردم کشورمان تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم، به طور حتم مسائل کشورمان حل و فصل خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر انجام پژوهش‌ها و مقالات کاربردی، گفت: پژوهش‌ها را باید با نیاز‌های کشور منطبق کنیم.

ظفرقندی همچنین در حاشیه این المپیاد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز‌های کشور تطبیق دهیم و فارغ التحصیلان را برای مناطق محروم استفاده کنیم.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی، پیوست‌های دوگانه، تامین بودجه برای آموزش و تامین استاد و نیروی انسانی برای آموزش دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

ظفرقندی به مشکلات دستیاران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و آیین نامه‌ها در مورد دستیاران مربوط به دوران گذشته است که ما در اولین اقدام بازبینی آیین نامه‌ها را خواهیم داشت تا شرایط برای دستیاران تسهیل شود و مشکلات آنها در دوره دستیاری و همچنین شروع به کار آنها به حداقل برسد.


12091862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جندقی گفت: وزن کوله‌پشتی دانش‌آموزان نباید بیش از ۱۰ درصد وزن آنها باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر اهمیت عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط یادگیری باکیفیت برای همه دانش‌آموزان تأکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای دانشجویان خوابگاه الزهرا و نواب صفوی دانشگاه علوم پزشکی ایران خوابگاه در نظر گرفته‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید درباره قوانینی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد، خود را پاسخگو و مسئول بدانند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تراکم بالای تعداد دانش آموزان در مدارس کشور مربوط به توزیع نامناسب جمعیتی در سطح کشور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در رونق بخشی به نظام سلامت کشور، تصویب بند ج ماده ۶۹ برنامه هفتم نویدبخش افقی نوین در ارتقای کیفیت و دسترسی به خدمات درمانی است. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس ارشد اختر فیزیک و مدرس رسمی انجمن نجوم ایران از وقوع پدیده ماه گرفتگی جزئی در روز چهارشنبه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام‌های ودیعه مسکن ۸ برابر شده و در فکر این هستیم آن را ۱۰ برابر کنیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت‌نام کارشناسی ارشد و دکتری استعداد درخشان استادمحور دانشگاه پیام نور تا فردا تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس در امور دانش‌بنیان سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از هوش مصنوعی در هوشمند شدن صنعت دارو روندی درحال‌توسعه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است