اقتصادی 17:50 - 17 مرداد 1401
برخی مخاطبان فارس من خواستار حل مشکل بازار سرمایه و اصلاح روش‌های بورس از سوی دولت شدند.

فارس من| مطالبه اصلاح و بهبود بورس از دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «اصلاح و بهبود بورس را از دولت خواستاریم» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

آنها در این پویش در قالب خواسته‌ای از رئیس جمهور اعلام کردند: «ئیس جمهور محترم

با سلام یکی از وعده‌های جنابعالی در ایام انتخابات، مسئله بورس و رسیدگی و اصلاح مربوطه بود. با وجود گذشت یکسال، متاسفانه نتیجه مثبت قابل لمس از مجموعه دولت و مسئولین محترم، دیده نشده و با وجود تورم، سرمایه سرمایه گذاران حقیقی در مرز نابودی می باشد. اقدامی در خور برای اصلاح و بهبود بورس انجام دهید.».

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس به گونه‌ای است که همواره همراه با ریسک و نوسان است، کسی تضمینی برای سودآوری آن نمی‌تواند داشته باشد. در کشور ما بورس اوراق بهادار تهران یک شرکت سهامی عام است که متشکل از سهامداران مختلف است. دولت فقط از طریق سازمان بورس و قوانین مرتبط با بازار سرمایه بر روند کلی بازار نظارت دارد، وگرنه سازوکار بازار تعیین کننده میزان رشد و یا افت شاخص کل در بازار به شمار می‌رود.

البته این نکته لازم به یادآوری است که مقام ناظر بازار باید میزان نظارت خود را به صورت حرفه‌ای افزایش دهد، چون عده‌ای برای سودجویی ممکن است، به سیگنال‌فروشی و اغوای معامله‌گران بپردازند که باید با آن برخورد شود، اما در حالت کلی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تابع شرایط اقتصادی است و باید حتماً با تحلیل و مطالعه صورت گیرد.

سرمایه‌گذاری در بورس اگر به وسیله تحلیل و چشم‌اندازی درستی انجام شود، حتی می‌تواند برای سرمایه‌گذار سود به همراه داشته باشد، چون در شرایطی که کل حجم بازار رشد پیدا نکند، سود عده‌ای در بازار سرمایه به معنای زیان عده‌ای دیگر است. از طرفی رشد بازار سرمایه به شرایط کلان اقتصاد کشور وضعیت تورمی و پیش‌بینی اقتصاد و ثبات آن بستگی فراوان دارد، بنابراین نمی‌توان از دولت فقط انتظار اصلاح روند بورس را داشت، بلکه باید ثبات و پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران در اقتصاد فراهم شود.

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/


11648528
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: با بارش‌های اخیر در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، برای این مناطق ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۸۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت‌ امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است