استانی 20:17 - 01 فروردین 1402

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی میراث تاریخی و فرهنگی خارگ

محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جزیره خارگ آثار ارزشمندی وجود دارد که بیانگر حکمرانی مردمان این سرزمین بر خلیج فارس است و حفاظت و حراست از آنان امری ضروری است، برهمین اساس تلاش می‌شود آثاری تاریخی موجود در جزیره خارگ که نیاز به ساماندهی دارند پایش شوند.

وی افزود: با هم افزایی، همگرایی و نگاه ویژه میراث فرهنگی استان بوشهر برای نخستین بار ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساماندهی حوزه میراث این جزیره تخصیص یافت.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: این اعتبار جهت مرمت امام زاده میرمحمد حنفیه، ایجاد موزه خارگ و ساماندهی آثار دوره اشکانی و گور دخمه‌های پالمیران در خارگ اختصاص خواهد یافت.

اسماعیل سجادی‌منش نیز اظهار داشت: تمام هدف ما حفاظت شایسته و علمی از آثار تاریخی استان بوشهر است و تلاش می‌شود در قالب برنامه‌ریزی آثار تاریخی خارگ نیز ساماندهی شوند.

وی افزود: واگذاری کار مرمت کاروانسراها مشیر و دالکی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کار مرمت و به‌سازی آنها تا قبل از پایان فرودین سال آینده پس از سال‌ها مطالبه گری آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده کار مرمت ۹ بنای ثبتی نیز در بافت تاریخی شهر بوشهر از سال آینده آغاز می‌شود.


11845460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است