فرهنگی‌هنری 09:06 - 12 اردیبهشت 1403
وزیر فرهنگ گفت: ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده است.

مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه -١٢ اردیبهشت - برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه -۱۴ اردیبهشت -میزبان وزریران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

اهداف وزیر فرهنگ در سفر به جمهوری آذربایجان

اسماعیلی پیش از عزیمت به باکو گفت:از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

او ادامه داد: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.


12052243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مدیران و گویندگان شناخته شده رادیو از روزی گفتند که شهید رئیسی به مناسبت روز خبرنگار به صدا و سیما آمد و از بخش های مختلف رادیو هم بازدید کرد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» برج نگاره ای به مناسبت شهادت رییس جمهور محترم و هیات همراهشان شامگاه 31 اردیبهشت ماه بر نمای برج آزادی اجرا شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» طرح جدید دیوارنگاره میدان انقلاب با تصویری از سید شهیدان خدمت، سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ از تعطیلی 7 روزه تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان سینمایی کشور و مدیران سینمایی در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت شریف ایران و خانواده های داغدارشان تسلیت گفتند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» لشکر فاطمیون در پیامی به مناسب شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و جمعی از همراهانش بیانیه ای صادر کردند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» شهید امیرعبداللهیان در کتاب «صبح شام» به خاطراتی از شهید سردار قاسم سلیمانی اشاره می کند. این کتاب جزو اولین تحلیل هاست از بحران سوریه.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهیدمان که در کنار پیکر شهدای تازه تفحص شده حضور پیدا کرده بود، با آنها عهد می بندد که تا پایان عمر در مسرشان ثابت قدم بماند.  
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» افطاری امسال ماه مبارک رمضان یک افطاری خاطرانگیز برای هنرمندان شد. چهره های نام آشنایی که رو در رو با شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفت وگو کردند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» جمعی از شاعران کشور تازه ترین سروده های خود را به خادم الرضا(ع)، آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان تقدیم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است