گوناگون 14:09 - 16 مرداد 1399

جایگاه ویژه تعامل اساتید با دانشجویان در برنامه ریزی های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرزاد جهان‌بین در جلسه اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که به میزبانی واحد کرمان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم کاری اساسی در حوزه فرهنگی در دانشگاه انجام شود، حتما باید از طریق اساتید اقدام کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشجویان با اساتید ارتباط خوبی دارند و در طول تحصیل بیشترین زمان را با اساتید سپری می کنند، از این رو جایگاه اساتید و نقش تأثیرگذار آنها بر روی دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

جهان بین با تأکید بر اینکه سیره اخلاقی اساتید در محیط دانشگاه بسیار مهمتر از آموزش و پژوهش است، اظهار داشت: تعامل و ارتباط اساتید با دانشجویان جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی فرهنگی در دانشگاه ها دارد. اساتید گروه معارف با اعتقادات و دین جوانان ارتباط دارند و در رشد و تعالی دانشجویان تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط اساتید با دانشجویان جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی فرهنگی در دانشگاه ها دارد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و بهره گیری از آن در راستای شکل گیری هویت جوانان باید مورد توجه اساتید قرار گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مهمترین نتیجه انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها را تشکیل گروه معارف دانست و افزود: ظرفیت گسترده حضور اساتید معارف در دانشگاه ها از برکات جمهوری اسلامی است که باید به خوبی مغتنم شمرده شود.

جهان بین با تأکید بر حفظ جایگاه گروه معارف در دانشگاه، خاطرنشان کرد: هرکسی نمی تواند در این گروه تدریس کند، مسئولان باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند. در نظر داشته باشیم که عملیات جنگ روانی دشمنان بسیار کم هزینه و تاثیرگذار است و باید بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های علمی و ارتباطی اساتید، با توطئه های دشمنان مقابله کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تمامی مردم نیازمند درک صحیح و درست از مسائل مهم کشور هستند، گفت: اطلاعات باید توسط اساتید به بدنه اجتماعی و دانشجویی تزریق شود، تا شبهاتی که به وجود می آید از بین برود.


10655564
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است