سیاسی 11:39 - 12 تیر 1403
علی ربیعی به اظهارات سعید جلیلی درباره واکسن کرونا در مناظره پاسخ داد.

ادعای جلیلی واقعیت دارد؟

علی ربیعی در توئیتی به اظهارات سعید جلیلی در مناظره پاسخ داد. نامزد انتخابات ریاست در مناظره اظهار کرده بود: اگر در سیاست خارجی از قدرت مردم استفاده نکنید، روابط خارجی محکم نمی‌شود. در FATF همین آقای طیب نیا که الان در ستاد شما (پزشکیان) است، رفت توافق کرد؛ بسیاری از کشور‌های اروپایی نصف این تعهدات ما را هم انجام نداده‌اند، اما آنها در مقابل ما می‌گویند باید همه بند‌ها را اجرا کنید و تازه این را هم قبول ندارند، اما ما می‌آییم مردم خودمان را متهم کرده و واکسن نمی‌خریم.

در همین راستا علی ربیعی نوشت: متاسفانه بار دیگر در مناظره، ارجاعی نادرست به من داده شد. قبلاً گفتم، درست گفتم، با علم گفتم و باز هم تاکید می‌کنم همبسته تحریم و FATF مانع همه مبادلات خارجی از جمله واردات واکسن بوده است که وزارت خارجه وقت از طرق مختلف تلاش زیادی در جهت رفع این مانع انجام داد و گزارش آن در همان تاریخ منتشر شد.

تعدادی از مسئولان دولت فعلی و مخالفان امروز دولت پزشکیان، امضا کردند که واکسن وارد نکنید و دوگانه واکسن داخلی و واردات را دامن زدند. مخالفان واردات، فقط واکسن‌های سفارش شده را تزریق کردند. آن روز هم دولت را برای واردات، به خیانت متهم می‌کردند و امروز هم اتهام عدم واردات را می‌زنند. با آدم‌های عجیبی روبرو هستیم!

عجیب است که امروز، وقایع و تاریخ به این نزدیکی، تحریف می‌شود.


12069255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی با رویکرد تحولی در سیاست خارجی ایران و اولویت‌دهی به توسعه روابط با همسایگان، فصل جدیدی در روابط تهران و مسکو گشود که نه تنها دو کشور بلکه منطقه و جهان از آن نفع خواهند برد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» گفت: مستندات درباره نقض آشکار حقوق مدنی رای‌دهندگان به وزارت امور خارجه و همچنین مقامات امنیتی و انتظامی ایتالیا ارائه شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری ایران و رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه برگزاری انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان با صدور بیانیه‌ای، از آحاد مردم برای حضور در پای صندوق‌های اخذ آرا دعوت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت با اشاره به آزادی بشیر بی‌آزار تأکید کرد: باز هم خبر‌های خوش در راه است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری هنگام نشست آغازین شانگهای تصویری از رئیس‌جمهور شهید را روی میز گذاشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیین رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در سازمان صداوسیما برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از اسناد سازمان شانگهای از جمله سند جامع استراتژی توسعه همکاری سازمان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا نسبت به ایجاد «شبکه مناطق آزاد مشترک» و «برقراری پیمان‌های اقتصادی نظیر موافقتنامه تج...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مخبر گفت: پیشنهاد می‌کنیم به ایجاد «شبکه مناطق آزاد مشترک» و «برقراری پیمان‌های اقتصادی نظیر موافقتنامه تجارت ترجیحی و آزاد» در سطح سازمان مبادرت گردد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری در نشست سران سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد کرد تا شبکه مناطق آزاد مشترک در سطح این سازمان ایجاد شود و پیمان‌های اقتصادی مانند موافقتنامه تجارت ترجیحی و آزاد برقرار گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است