علمی فناوری 16:20 - 16 خرداد 1402

تولید فرآورده‌های بیولوژیک دامی با فناوری بومی ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ذکریا زینالی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید فرآورده‌های دارویی و بیولوژیک دامی گفت: با توجه به اهمیت نوآوری در تولید داروهای پیشرفته با فناوری بالا و ضرورت عدم وابستگی به فناوری‌های خارجی در حوزه های راهبردی از جمله دارو و مواد بیولوژیک، بر آن شدیم در راستای کاهش ارزبری و تحقق شعار خودکفائی کشور، در مسیر تولید و تجاری‌سازی داروهای دانش‌بنیان گام برداریم.

این فعال حوزه دانش‌بنیان، با اشاره به اهمیت و کاربرد محصولات تولیدشده در حوزه پیش گیری و درمان سریع‌تر، هدفمندتر و ایمن تر برخی بیماری‌های خطرناک و اپیدمیک دام و طیور کشور، عنوان کرد: مخاطبان این محصولات دانش‌بنیان شامل دامداران و مرغداران کشور، کلینیسین ها و دامپزشکان، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دام و طیور، داروخانه های دامپزشکی و حوزه بهداشت و درمان حیوانات خانگی هستند.

وی با تاکید بر این‌که هیچکدام از محصولات دارویی دانش بنیان ثبت شده این شرکت به سبب فناوری، کیفیت، تاثیرگذاری سریع‌تر و ماندگاری طولانی، مشابه داخلی و حتی خارجی ندارد، افزود: نتایج کارآزمایی‌های موفق و آزمایشات دقیق، نشان دهنده پایداری بلند مدت این محصولات است.

زینالی با بیان این‌که واردات نمونه‌های مشابه، از کانال های غیر رسمی و گاهی با کیفیت پائین صورت می‌گیرد، ادامه داد: واردات غیر قابل کنترل این محصولات به حدی است که تنها در یکی از موارد ارزبری آن بالغ بر ۶ میلیون دلار در سال نیز رسیده است. تولیدات این شرکت دانش‌بنیان بر پایه دانش بومی و با تکیه بر تولید داخلی و ظرفیت موجود می تواند ارزبری این محصولات را به حداقل ممکن برساند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به قیمت تمام‌شده پایین‌تر محصولات نسبت به نمونه‌های خارجی عنوان کرد: قیمت تمام شده محصولات ساخت داخل گاهی به حدود ۶۶ درصد قیمت آن‌ها می رسد و از همه مهم‌تر رضایتمندی مصرف کنندگان است.

زینالی درباره اشتغال ایجاد شده در این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: در کل با تولید انبوه این محصولات به صورت مســتقیم ۵۴۱ نفر در بخش های مختلف کارخانه و به صورت غیر مستقیم و با در نظر گرفتن صنایع مرتبط ۶۶۰ نفر در این ارتباط مشغول به‌کار شده اند.


11908951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسائل آموزش و پرورش گسترده است، اما دو کار باید در اولویت باشد؛ اول رسیدن به الگوی حکمرانی آموزش و پرورش و دومین اولویت مساله تربیت معلم است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، شرکت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، ملزم به ثبت اطلاعات انبار‌ها در سامانه تیتک هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ان‌ویدیا از یک تراشه هوش مصنوعی رونمایی کرده که برخی پردازش‌ها را با سرعتی ۳۰ برابر نمونه قبلی انجام می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح نکات قابل توجه در خرید آجیل، بر تازه و سالم بودن این اقلام، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بسته اینترنت ۵ گیگابایتی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی دولت به تمامی مردم عزیز هدیه داده می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عین اللهی، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نکاتی را در مورد روزه داری بیماران دیابتی عنوان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مخابرات ایران در مناطق مخابراتی خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آماده‌باش کامل اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل دودلز طرح لوگوی جدیدی را برای نوروز ۱۴۰۳ منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است