بین‌الملل 12:11 - 08 بهمن 1400
مطالعه‌ای که توسط اندیشکده "رند" (RAND) منتشر شد، ارتش آمریکا را به دلیل "ضعف‌های قابل توجه" و "ناهماهنگی" در بررسی پرونده‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان در کابل مقصر دانست و به دنبال آن پنتاگون از بررسی گسترده آن خبر داد.

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص "تلفات غیرنظامیان" در کابل زیر سوال برد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا به علت حمله اشتباه هواپیمای بدون سرنشین خود در کابل در تاریخ ۲۹ اوت که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک شد، تحت نظارت شدید قرار دارد.

نه تنها ارتش آمریکا با هدف گیری اشتباه خود خرابی به بار آورد، بلکه در عواقب اولیه حمله، ارزیابی پنتاگون به این نتیجه رسید که شبه نظامیان داعش را که آماده حمله علیه نیروهای آمریکایی بودند، کشته است!

مطالعه مستقل این اندیشکده که طبق قوانین کنگره الزامی بود، به این نتیجه رسید که ضعف‌های سیستمی در وزارت دفاع باعث می‌شود که این وزارتخانه از وظایف خود در قبال تلفات غیرنظامی کوتاهی کند. 

براساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا به طور کافی مجهز، آموزش دیده و سازمان دهی شده نیست و نمی‌تواند از پس مسئولیت خود درخصوص حل و فصل موضوع پیش آمده، بربیاید.

این گزارش گفته است که ارتش آمریکا گاهی اوقات در گفت‌وگو با افراد خارج از دولت یا نیروهای مسلح که ممکن است اطلاعاتی در دست داشته باشند، "ناتوان" است و این مسئله مشکلات را تشدید می‌کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه صورت جلسه‌ای را صادر کرد و خواستار ایجاد طرحی برای "کاهش و واکنش" به تلفات و آسیب‌های وارد شده به غیرنظامیان شد؛ همچنین وی درخواست کرد تا اواخر سال جاری میلادی یک "مرکز عالی حفاظت غیرنظامی" تاسیس شود.

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا درخصوص تصمیم آستین توضیح داد که جمع‌آوری اطلاعات از منابع خارج از دولت و ارتش آمریکا برای اصلاحات، "کلیدی و مهم" خواهد بود.

وی افزود: این چیزی نیست که ما به طور مداوم به خوبی آن را انجام دهیم؛ این چیزی است که ما قصد داریم آن را تغییر دهیم.

انتهای پیام


11430072
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا از اسرائیل و ایران خواست تا از تشدید بیشتر درگیری خودداری کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی به اراضی اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است