سیاسی 20:22 - 06 مهر 1399
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.

بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون گفت: طرح تامین مسکن که از سوی هیئت رئیسه مجلس به این کمیسیون ارجاع شده بود، امروز با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های دولتی نسبت به اهمیت و ضرورت اجرای این طرح توافق نظر داشتند و بنابراین در این جلسه بیشتر روی آثار اجرایی این طرح بر حوزه‌های مختلف در کشور بحث و بررسی انجام شد، به طور مثال اجرای طرح تامین مسکن چه تاثیری در شاخص‌های اقتصادی مانند تورم خواهد گذاشت.

مفتح ادامه داد: در این جلسه مقرر شد این طرح به دلیل اهمیت و ضرورت باید در یک کمیسیون مشترکی از اعضای سایر کمیسیون‌های تخصصی مانند بودجه، اقتصادی، عمران و ... مورد بحث و بررسی جامع‌تر قرار بگیرد تا بعد از تصویب و اجرا مشکلی را برای جامعه به وجود نیاورد.

وی همچنین گفت: بر این اساس قرار شد، حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با روسای دیگر کمیسیون‌ها و دکتر قالیباف، رئیس مجلس درباره تشکیل کمیسیون مشترک صحبت کند.

مفتح با اشاره به بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه گفت:  این طرح هفته گذشته توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شد، البته ما پیش از این چندین جلسه گزارشات کمیته اصلاح ساختار بودجه را مورد بررسی قرار داده بودیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است تا این طرح هر چه سریعتر بررسی و تصویب شود تا دولت مکلف به تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس این اصلاح ساختار شود، بنابراین امروز بند ۱ این طرح مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل اهمیت این طرح مقرر شد، فردا بعدازظهر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جلسه ویژه‌ای را با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دیوان محاسبات برگزار کند تا طرح اصلاح ساختار بودجه به صورت جزئی‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اضافه کرد: در صورت تصویب، طرح اصلاح ساختار بودجه می‌تواند مبنای سازمان برنامه و بودجه برای تدوین و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شود، تلاش داریم تا فردا جزئیات این طرح بررسی و تصویب شود تا روز سه‌شنبه به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کنیم و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه‌شان در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام


10737052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است