استانی 16:22 - 19 اردیبهشت 1400
در نشست بررسی مشکلات عشایر ایلام عنوان شد
ایسنا/ایلام معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: در تلاش برای جذب اعتبار از ردیف‌های مورد نظر برای تامین آب شرب به جامعه عشایر هستیم تا امسال با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند.

عشایر ایلام  کمبود آب و علوفه دارند

«جهانگیر رستم‌زاد» در نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر با بیان اینکه  عشایر قشر مولد و تولیدکننده جامعه است  و باید مشکلات آنان را بررسی و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کرد.

وی گفت:  به دلیل کاهش نزولات جوی امسال مراتع با کمبود تولید علوفه مواجه شدند و همین امر تعلیف دام های عشایر را با مشکل مواجه کرده بخشی از مشکلات عشایر از طریق مکاتبه با مرکز به منظور تامین علوفه و نهاده‌های دامی مورد نیاز  برطرف می‌شود و همچنین با کمک دادستانی خروج کاه و کلش از استان ممنوع شده است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام از رایزنی با بانک‌های استان و مرکز برای استمهال تسهیلات اعطایی به جامعه عشایری خبر داد و تاکید کرد: تامین نیاز عشایر استان در اولویت قرار دارد و در تلاش برای جذب اعتبار از ردیف‌های مورد نظر برای تامین آب شرب به جامعه عشایر هستیم تا امسال با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند.

«بهروز یاسمی» مدیرکل امور عشایری استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی،اظهار کرد: اکنون عشایر علاوه بر کمبود علوفه مرتعی، با مشکل آب شرب نیز مواجه هستند و ۱۵ دستگاه تانکر کار آبرسانی به جامعه عشایری را انجام می دهند اما در برخی از مناطق صعب‌العبور که قبلا برای آبرسانی به آن از خودروهای کمک‌دار استفاده می‌شد و هزینه اجاره آنها از منابع دولتی تامین می‌شد به دلیل نبود اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از طریق ستاد بحران برای رفع مشکلات عشایر درخواست ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار کرده‌ایم تا بتوانیم وضع موجود را حفظ  کنیم، تصریح کرد: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی میزان تولید علوفه ، برای تعلیف دام‌های عشایر نیاز به ۴۲ هزار تن علوفه داریم و از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تامین آن هستیم.

یاسمی تصریح کرد: عشایر استان با ۳۰۰ هزار دام مازاد مواجه‌اند که برای خرید این دام‌ها با پشتیبانی امور دام مذاکره شده و قرار است به قیمت هر کیلوگرم ۴۵۰ هزار ریال خریداری شود، امیدواریم با همراهی مجموعه اقتصادی استان بتوانیم  مانع خسارت به جامعه عشایری استان شویم.

انتهای پیام


11059046
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است