استانی 13:00 - 09 آذر 1401

قانون حمایت از فرزندآوری به دستگاه‌های اجرایی شاهرود ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود به میزبانی سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به قانون حمایت از خانواده، جمعیت و جوانی در زمره تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابراز کرد: مصوبه مجلس در خصوص حمایت از فرزند آوری از سوی رئیس جمهور به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ و در آن تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است که همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود باید برای اجرای آن در میدان باشند.

وی با بیان اینکه بخش تبیینی و فرهنگی قانون حمایت از فرزندآوری و خانواده به ائمه جمعه و جماعات است که از حمایت‌های همیشگی این قشر بهره‌مند خواهیم شد اما بخشی از آن بر عهده دستگاه‌های اجرایی است که از جمله آنها می‌توان به مشوق‌هایی برای فرزندآوری اشاره کرد، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف به انجام تکالیف به خصوص حمایت‌ها هستند.

رئیس شورای اداری شاهرود در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردم از سوی دستگاه‌های دولتی، بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی حتی برای رفع مشکلات مردم، روزهای جمعه را نیز به برپایی میز خدمت و پاسخگویی مبادرت ورزند.

جلالی با بیان اینکه این اقدام صرفاً نباید در مرکز شهرستان باشد بلکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی میز خدمت و مسئولان پیگیری امورات مردم را به روستاها و بخش‌های شهرستان نیز اعزام کنند تا بتوانیم خدمت رسانی گسترده‌تری را صورت دهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی شاهرود موظف هستند که مستندات برپایی میز خدمت را به فرمانداری ارسال کنند.

وی با اشاره به منابع اعتباری شهرستان شاهرود گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت که از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا نسبت به اطلاع رسانی طرح‌هایی که با این اعتبارات اجرا و به بهره برداری رسیده‌اند، اقدام کنند تا مردم نیز شیرینی خدمت رسانی در دولت سیزدهم را بچشند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه بخشی از طرح‌هایی که از این اعتبارات اجرا شده، می‌بایست به بهره برداری برسد و طرح‌هایی که در دست اجرا و تکمیل هستند نیز باید به اطلاع مردم برسد، افزود: در این ارتباط دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نقش روابط عمومی‌های خودشان را پر رنگ تر کنند.


11752063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است