اجتماعی 12:30 - 09 آذر 1401

روزانه ۴۰۰ میلیون تومان در منطقه ۱۳ شهر اصفهان هزینه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کشانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه امسال بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۴۲۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ جذب شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت شهرداری‌ها اکنون همه وظایف شهری را بر عهده دارند و از این رو لازم است که مسئولان استان به شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری منطقه ۱۳ کمک کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در حال حاضر درآمدی خارج از بودجه ندارد، افزود: از اعتبار ۴۲۳ میلیاردی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ردیف بودجه‌های جاری و مستمر است که برای نظافت و رفت و روب، آبیاری فضای سبز، تعمیرات و نگهداری و روشنایی منطقه باید هزینه شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان توضیح داد: ۱۲۰ میلیارد تومان ردیف بودجه جاری را اگر برای ۱۲ ماه تقسیم کنیم ۱۲ میلیارد تومان و اگر روزهای جمعه را کنار بگذاریم ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه جاری منطقه ۱۳ است که ۴۰۰ میلیون تومان روزانه باید هزینه‌های جاری شهر بابت رفت و روب و نظافت، جمع آوری پسماند تر و خشک، آبیاری و فضای سبز هزینه شود و می‌طلبد که مدیران استان به شهر کمک کنند.

کشانی با بیان اینکه از اعتبار امسال منطقه ۱۳ شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به محلات کمتر برخوردار منطقه و مابقی برای طرح‌های عمرانی مانند تملک ایستگاه آتشنشانی و تکمیل پایانه جنوب غرب و سایر محلات منطقه اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریم قانونی این منطقه ۲ هزار هکتار است، ادامه داد: جمعیت ساکن در این منطقه از ۱۳۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.‌

پروژه انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه ۱۸ متر مربع و فضای تفرجگاهی سه متر مربع برای هر فرد است، خاطرنشان کرد: این فضا با در نظر گرفتن اراضی پارک جنگلی ناژوان در محدوده منطقه ۱۳ در نظر گرفته شده است.

کشانی با اشاره به اینکه آبیاری فضای سبز این منطقه بابت کرایه تانکرها ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، ابراز داشت: در این راستا پروژه خط انتقال پساب از پارک کوهستانی صفه به سمت اتوبان شهید اقارب پرست برای آبیاری فضای سبز این محدوده برنامه ریزی شده که با اعتبار هشت میلیارد تومان به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وجود ۸۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۱۳ شهر اصفهان

وی با بیان اینکه احیای بافت فرسوده را یکی از ابر پروژه‌هایی منطقه ۱۳ دانست و گفت: هویت و آثار تاریخی ما درون این محلات و بافت فرسوده قرار گرفته و داخل محدوده قانونی منطقه ۱۳ حدود ۸۸ هکتار معادل چهار درصد مساحت منطقه بافت فرسوده است که به لحاظ قدمت دو محله باغ فردوس- دستگرد و قائمیه را در برمی گیرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه در رتبه دوازدهم به لحاظ دارا بودن کمترین بافت فرسوده در این شهر است، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده این منطقه به لحاظ موقعیت و جایگاه و دسترسی فضای بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است زیرا اراضی ناژوان و رینگ سوم شهر اصفهان در این محدوده قرار گرفته است.

کشانی با بیان اینکه سیاست دوره جدید مدیریت شهری، مشارکت حداکثری شهروندان و مردم در تصمیم گیری ها و خدمات فرهنگی و عمرانی است، گفت: بسیاری از پروژه‌های فرهنگی و عمرانی و خدماتی این منطقه بر همین اساس تعریف شده است.

رتبه برتر منطقه ۱۳ در صدور پروانه‌های الکترونیک

وی ابراز داشت: یکی از دستاورد این دوره مدیریت شهری ارائه خدمات غیر حضوری شهرداری اصفهان بود که یکی از آنها صدور الکترونیکی پروانه شهرسازی است و منطقه ۱۳ شهرداری در بین مناطق پانزده‌گانه رتبه برتر را در صدور پروانه الکترونیکی دارد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکنون جذب درآمدهای پایدار شهرداری مغفول مانده و به سمت جذب درآمدهای ناپایدار متمرکز شده است، تصریح کرد: تمرکز ما بر این است که با فاصله گرفتن از درآمدهای ناپایدار به سمت و سوی جذب درآمدهای پایدار و مشارکت‌های مردمی حرکت کنیم.

کشانی با اشاره به اینکه ۴۵ کیلومتر از رینگ حفاظتی از داخل محدوده و حریم شهر اصفهان می‌گذرد که منطقه ۱۳ در دو نقطه میزبان این رینگ است، افزود: یک هزار و ۱۰۰ متر در انتهای قائمیه ۱۱۰۰ و همچنین از سمت اتوبان ذوب آهن از این منطقه می‌گذرد که برای اجرای این پروژه در این نقطه با سه درشت مالک چون ارتش جمهوری اسلامی، اداره کل زندان‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان و همچنین ۱۶ خرده تعارضاتی وجود دارد و می‌طلبد که در جهت کمک به شهر ما را یاری کنند که رینگ حفاظتی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه برخی منازل مسکونی در طرح‌های تفصیلی گذشته در معبرها قرار گرفته است، اظهار داشت: از همین جا از همه ساکنان منطقه ۱۳ درخواست دارم که به کمک شهرداری بیایند و شهرداری نیز در این راستا حداکثر امتیاز را در اختیار افراد قرار می‌دهد زیرا اگر کمک شود که با ساخت یک معبر مردم با آسایش عبور کنند مانند ساخت مدرسه، مسجد و بیمارستان برای خیران ثواب دارد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای بازگشایی گلوگاهها در سال جاری ۴۸ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: امسال ۱۵ منزل مسکونی که در گلوگاه‌ها وجود دارد شناسایی شده و روال قانونی آزادسازی آن در حال سپری شدن است‌.‌

چالش‌های شهرداری برای معابر مجهول‌المالک

کشانی ادامه داد: شهرداری از سنوات گذشته برخی معابر مجهول المالک را آزاد سازی کرده که در سال ۱۴۰۰ با پرونده‌های آنان درگیر شدیم و حکم اجرایی مبنی بر پرداخت هزینه به مالک جدید برای شهرداری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: یکی از این آزادسازی‌های معابر مجهول المالک مربوط به میدان ۹ دی یا قائمیه ورودی گل هاست که سال ۱۳۸۰ آزاد سازی شده اما اکنون مالک آن زمین اجراییه ۱۰ میلیاردی آورده که چاره‌های جز پرداخت نیست و شهرداری علاوه بر بودجه‌های پیش بینی شده با این موارد و مبالغ سنگین نیز مواجه است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه ۶۰ تن سماند تر و پنج تن پسماند خشک از این منطقه جمع اوری می‌شود، اضافه کرد: روزانه ۳۵ تن نخاله ساختمانی در منطقه ۱۳ جمع آوری می‌شود که برخی افراد متأسفانه بدون هماهنگی در نقاطی از شهر تخلیه می‌کنند.

کشانی با بیان اینکه زیرگذر پل اندیشه با مبلغ ۴۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است، گفت: این پروژه که پیشرفت ۶۵ درصدی دارد تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.


11752034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، هموطنان از سفر‌های غیر ضروری به استان‌های جنوب شرقی پرهیز کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ در یک شب خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک دختر به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک فرد به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه اعلام کرد: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس به خاطر ایجاد ناامنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است