استانی 10:34 - 05 مرداد 1400

فلنج و رینگ نیازی برای سیستم های تأسیساتی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فلنج و رینگ عبارتی است که آن را به دفعات شنیده ایم ولی شاید به طور دقیق ندانیم که این وسیله چه کارایی دارد و برای چه مصارفی استفاده می‌شود.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم که شما را بیشتر با این محصول آشنا کنیم و به شما بگوییم که انواع فلنج و رینگ کدام اند و برای چه مصارفی کاربرد دارند.

اما قبل از هر چیز باید بدانید که فلنج و رینگ چیست. در واقع فلنج ها قطعات فولادی می‌باشند که برای برقراری اتصال به کار می‌روند و می‌توانند لوله را به اقلام پایپینگی دیگر از جمله لرزه گیر، شیرآلات و … متصل کنند، در واقع فلنج یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم دو لوله و یا یک لوله و سایر اقلام را به یک دیگر می‌چسبانیم.

طریقه نصب فلنج و رینگ

برای نصب هر فلنج در ابتدا به هر لوله یک فلنج جوش داده می‌شود سپس سطح فلنج ها بر روی یکدیگر قرار گرفته می‌شود و با کمک پیچ و مهره آنها را به یکدیگر وصل می‌کنند. برای محافظت از نشتی سیالات با استفاده از واشر یا گسکت آب بندی می‌شوند. شرکت کارا پرنیان شرق بهترین قیمت لوله مانیسمان و نیز تجهیزات پتروشیمی و نفتی مانند لوله‌های فولادی، شیرآلات صنعتی همچون شیر دروازه ای، شیرکنترلی و … به فروش می‌رساند.

مزایا و قابلیت‌های فلنج و رینگ

یکی از مزایایی که باعث شده تا استفاده از فلنج بسیار کارآمد باشد قابلیت جدا شدن فلنج می‌باشد. در روش قدیمی شما باید لوله‌ها و یا قطعات را به یک دیگر جوش بدهید و برای تعمیر آن باید برش کاری کرده و دوباره تکه‌ها را به هم جوش بدهید. اما با استفاده از فلنج و رینگ می‌توانید به راحتی پیچ و مهره قطعات مورد نظر را باز کنید و سپس قطعه جدید را با سهولت تعویض کنید. همچنین استفاده از فلنج می‌تواند از تأسسیات در مقابل نیروهای خارجی مانند ارعاشات و ضربه‌ها حفظ کند و همچنین شما می‌توانید با استفاده از فلنج و رینگ دو قطعه‌ای که هم جنس نیستند را به یکدیگر متصل کنید.

باید توجه داشته باشید که باید از واشرهای آب بندی برای آب بند کردن نقاط اتصال استفاده کرد.

فلنج و رینگ نیازی برای سیستم های تأسیساتی

کاربرد فلنج و رینگ در صنعت و تأسیسات

· اتصال لوله به تجهیزات مانند مخازن تحت فشار، پمپ‌ها، کمپرسورها و….

· تغییر متریال در لوله.

· اتصال به شیرها (Valves) و دیگر اقلامی که در مسیر لوله قرار داشته و نیاز به تعمیرات احتمالی وجود دارد.

· اتصال به تجهیزات ابزار دقیق (Instrument devices) که نیاز به تعمیرات احتمالی و یا کالیبراسیون دارند.

· کلیه موارد دیگری که نیاز به جداسازی وجود دارد.

لازم به ذکر است هزینه این نوع اتصال بسیار بیشتر از جوشکاری بوده اما به دلیل مزیت‌های اشاره شده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد

انواع فلنج و رینگ و کاربرد آنها

فلنج ساده که معمولاً برای لوله‌هایی استفاده می‌شود که با ریخته گری ساخته می‌شوند.

فلنج نر وماده سطح یکی از فلنج ها دارای برآمدگی وسطح دیگر دارای تو رفتگی می‌باشد که بنا به موقعیت استفاده شده سطح تو رفتگی و برآمدگی با نسبت‌های خاصی طراحی می‌شود.

فلنج گلودار جوشی کاربرد این فلنج در فشارهای بالا و دماهای زیر صفر است که علاوه بر این کاربرد برای زمانی که بارهای ارتعاشی و نوسانی دارد نیز مناسب است.

اوریفیس فلنج این فلنج نوعی از فلنج گردن دار است. کاربرد اصلی این فلنج ها برای مسدود کردن جریان و کاهش فشار است از سوراخ‌هایی که در فلنج موجود است برای اندازه گیری جریان سیال مایع یا گاز استفاده می‌شود.

فلنج اسلیپان کاربرد این فلنج در سیستم‌های معمولی است چون نصب آن ساده است ولی مقاومت آن هم در فشار داخلی و هم در برابر خستگی کمتر از فلنج گردن دار است.

فلنج و رینگ نیازی برای سیستم های تأسیساتی

فلنج و رینگ مورد نیاز خود را از فروشگاه امین تهیه کنید

فروشگاه امین واقع در خیابان خیام شمالی از سال ۱۳۷۵ در حال خدمات رسانی می‌باشد. این مرکز با دارا بودن حجم زیادی از محصولات و اجناس به خصوص فلنج سفارش داخل و رینگ پلی اتیلن می‌تواند تمامی نیازهای تاسیساتی خانگی و صنعتی شما را به نحو احسن تأمین کند و شما را برای پروژه‌هایی که در دست دارید یاری رساند. در همین راستا این فروشگاه تمام محصولات خود را به موقع و در اسرع وقت (ظرف مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت) به دست مشتریان گرامی می‌رساند. حمل برای استان‌های تهران و البرز رایگان می‌باشد و مشتریانی که اجناس سفارشی نیاز دارند می‌توانند با هماهنگی این اجناس را تهیه بفرمایند.

برای اینکه اعتبار این فروشگاه را بیشتر لمس کنید، باید بدانید که این مجموعه با دار بودن پشتوانه مالی و اعتباری در طی سالیان کاری قادر است تا تمامی ضرورات ساختمانی، صنعتی مورد نظر شما، برای پروژه‌های مختلف را تأمین کند. در طی این چند سال فعالیت این مجموعه با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی همکاری داشته که به آنها اشاره می‌کنیم. این مجموعه برای: شهرداری‌های مناطق ۱-۳-۵، بیمارستان تخصصی چشم نگاه، دانشگاه علم و صنعت، ستاد مشترک، شرکت بام انرژی پروژه‌های بام لند، بام زعفرانیه و غیره کار کرده است.

آدرس فروشگاه امین: تهران – خیابان خیام شمالی- رو به روی درب شرقی پارک شهر – کوچه افخمی – پلاک ۴

تلفن: ۳۳۹۰۰۸۳۲- ۳۳۹۰۰۷۶۵- ۳۳۹۱۳۹۰۷-۳۳۹۵۸۰۹۵-۳۳۹۵۸۰۹۸

همراه: ۰۹۱۲۲۴۴۱۴۰۴ (امین یعقوبی) ۰۹۱۲۲۷۸۴۹۷۳( رامین یعقوبی)

آدرس وب سایت: WWW.AMINPIPESTORE.IR

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11163574
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است