استانی 17:26 - 08 بهمن 1400
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
ایسنا/گیلان وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان مصوبه داریم، گفت: چای در املش جایگاه ویژه ای دارد و با چنین قابلیت هایی نباید این میزان بیکاری وجود داشته باشد.

مصوبات ۱۶۰۰ میلیاردی برای بخش کشاورزی گیلان

سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری شهرستان املش که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: املش شهرستان فرهیخته ای است و مردمان نجیبی دارد.

وی افزود: گیلان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی ایران است و اصلا نمی توان گیلان را در تامین امنیت غذایی کشور نادیده گرفت.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان مصوبه داریم، گفت: چای در املش جایگاه ویژه ای دارد و با چنین قابلیت هایی نباید این میزان بیکاری وجود داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درخصوص مشکلات منابع طبیعی باید در صدور سند اراضی سرعت بگیریم.

وی تغییر کاربری را از جمله مسئله های مهم در کشور دانست و تصریح کرد: اگر مراقبت نکنیم اراضی کشاورزی موجود را از دست خواهیم داد و لذا باید مراقبت کنیم تا امنیت غذایی کشور لطمه نخورد.

ساداتی نژاد، با بیان اینکه تفکر نو در بخش کشاورزی و قیمت گذاری وجود دارد، افزود: در مورد قیمت برگ سبز چای دقت خواهیم کرد تا در این زمینه به نفع چایکاران رقم بخورد.

وی با بیان اینکه نگاه جدیدی در بخش کشاورزی شکل گرفته است، تصریح کرد: بعد از ۶۰ سال وزارت جهاد متولی کل زنجیره های کشاورزی است و از تولید تا مصرف در اختیار وزارتخانه ماستو

این مقام مسئول یادآور شد: طرح بزرگ خودکفایی برنج را در برنامه داریم و برای احیای آب بندان ها و ایستگاه های پمپاژ، تجهیز و نوسازی و... اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

در قیمت گذاری به موضوع چای توجه ویژه شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری، نماینده مردم شهرستان های املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: املش فقر ذخایر آب دارد و دلیل آن انقطاع این شهرستان از کانال آبرسانی سد سفیدرود است.

وی با بیان اینکه لازم است اعتبارات کافی برای تنش آبی به املش به طور ویژه اختصاص یابد، ادامه داد: املش شهرستان مهم چای خیز کشور است و متاسفانه قیمت یک بسته چای از قیمت یک پفک نمکی کمتر است.

نماینده رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: باید در قیمت گذاری به موضوع چای توجه ویژه شود و نسل جدید را باید به تولید چای تشویق کنیم و باید هزینه تولید این محصول کاهش یابد.

حجت الاسلم صفری ادامه داد: بحث تنفس جنگل را متوجه نمی شوم زیرا دامداران هرگز جنگل را تخریب نمی کنند و سال هاست که دامدار و جنگل به راحتی با هم زندگی می کنند. در واقع جنگل به دامدار و دامدار به جنگل نیازمند است و اگر علمی حل نشود، شاهد افزایش ورود گوشت خارجی به کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از زمین ها قابلیت کشاورزی را از دست داده اند لذا سخت گیری بر بومیان و سهل گیری بر غیر بومی در ساخت و سازها مردم ما را رنج می دهد. این شهرستان شالیکوبی های فراوانی دارد و نوسازی این واحدها منجر به کاهش ضایعات برنج و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام


11430525
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است